» اجتماعی » اخبار کوتاه سینما | از تکذیب کیانوش عیاری تا نامه تند «منوچهر هادی»
اجتماعی

اخبار کوتاه سینما | از تکذیب کیانوش عیاری تا نامه تند «منوچهر هادی»

۹ مهر ۹۸ 0۰10

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان را در ادامه می‌خوانیم.

 

«گیرمو دل‌تورو»  «ایرلندی»‌ «مارتین اسکورسیزی» را شاهکار خواند
«گیرمو دل‌تورو» کارگردان برنده جایزه اسکار، فیلم جدید «مارتین اسکورسیزی» را شاهکاری توصیف کرد که باید به تماشای آن نشست.

«دل‌تورو» پس از تماشای فیلم جدید اسکورسیزی چنان هیجان‌زده شد، که بی‌درنگ پس از آن به توییتر رفت و در ۱۳ توییت اعلام کرد که باید به تماشای این «شاهکار» نشست. 

 

 

انتقادات تند منوچهر هادی از روی سازمان سینمایی: شما مانع از توزیع نسخه خانگی فیلم شده‌اید

به دنبال انتشار نسخه قاچاق «رحمان ۱۴۰۰»، «منوچهر هادی» در نامه تندی خطاب به «حسین انتظامی» نوشت «آقای انتظامی، معاونت فعلی سینما، شما به شدت محافظه کار هستین. بعد از توقیف رحمان و اکنون بعد از قاچاق نسخه بدون سانسور آن نه تنها من و تهیه کننده فیلم رو حضوری در دفترتون نپذیرفتید بلکه جواب تماس‌ها و پاسخ پیامک‌های ما را هم ندادین. مگر شما معاونت وزارتخانه دیگری هستید مثلا وزارت نفت یا وزارت خارجه یا… شاید هم ما برای وزارتخانه دیگری فیلم ساختیم و مجوز از جایی غیر از ارشاد گرفتیم؟ 

 

اسعدی: امین حیایی اولین انتخاب من بود

مراسم اکران و نشست خبری فیلم سینمایی «درخونگاه» در پردیس سینمایی باغ کتاب برای اهالی رسانه با حضور «علی علایی» مجری نشست خبری، «سیاوش اسعدی» کارگردان، «منصور سهراب پور» تهیه کننده و «امین حیایی» بازیگر نقش اصلی مرد فیلم برگزار شد.

اسعدی در خصوص نقش «امین حیایی» گفت : برای «امین حیایی» برعکس «محمود جعفری» آدم های بیشتری بود اما من می دانستم این فیلم با «امین حیایی» درخشان می‌شود و اینطور شد. وقتی با امین به لحاظ هوش و تکنیک بازیگری و شخصیت و بزرگی بالایی که دارد کار میکنید سخت است با دیگر بازیگران کار کرد.

 

طراح تیتراژ «پدرخوانده» درگذشت

«وین فیتزجرالد» طراح تیتراژ فیلم‌های «پدرخوانده»، «جویندگان» و «نشانی از شر» در ۸۹ سالگی از دنیا رفت.
«وین فیتزجرالد» طراح تیتراژ افسانه‌ای فیلم‌های «اینک آخرالزمان»، « فارغ التحصیل»، «جویندگان»، «پدرخوانده» «بانی وکلاید»، «سرخ ها» و سریال «دالاس» روز دوشنبه ۳۰ سپتامبر در ۸۹ سالگی از دنیا رفت.
او بعد از فارغ التحصیل شدن از کالج مرکز هنر «پاسادنا» در سال ۱۹۵۱ کار طراحی تیتراژ را با استودیو «پسیفیک آرت» جایی که بعدها ریاست دپارتمان بخش طراحی آن را برعهده گرفت، آغاز کرد.
این طراح تیتراژ مشهور سینما در طول همکاری ۱۷ ساله‌اش با استودیو «پسیفیک» طراحی تیتراژ فیلم‌های مهم سینما مثل «نشانی از شر»، «بانوی زیبا من»، «حرف‌های خودمانی»، «تقلید زندگی» و «مرد موسیقی» را انجام داد.

 

 

«ترانه علیدوستی‌» با «اورکا» به سینما بازمی‌گردد

«ترانه علیدوستی»، پس از سه سال، با بازی در فیلم سینمایی «اورکا» به کارگردانی «سحر مصیبی»، به سینما بازمی‌گردد. فیلم سینمایی «اورکا» به تهیه‌کنندگی «طهورا ابوالقاسمی» و نویسندگی «طلا معتضدی» این روزها وارد مرحله پیش تولید شده است. فیلمبرداری این فیلم به زودی با نهایی شدن اسامی تمام بازیگران و عوامل آغاز خواهد شد. 

اولین تجربه کارگردانی سحر مصیبی، «صفر تا سکو» نام داشت که مستندی از زندگی خواهران «منصوریان» بود. این فیلم در سینماهای ایران با استقبال تماشاچیان روبرو شد و جوایزی را در فستیوال‌های بین‌المللی به دست آورد. جایزه بهترین فیلم اول فستیوال فیلم «ریندنس»، جدیدترین جایزه‌ای است که به مستند «صفر تا سکو» تعلق گرفت. «اورکا» اولین فیلم داستانی «سحر مصیبی» به شمار می‌رود.

 

فصل چهارم Stranger Things ساخته می‌شود

«مت و راس دافر»، نویسندگان سریال «چیزهای عجیب» (Stranger Things) رسماً قرارداد چندساله‌ جدیدی با «نت‌فلیکس» برای تولید عناوین تلویزیونی و سینمایی به امضاء رساندند. بنابراین دور از انتظار نیست که «چیزهای عجیب» سفارش ساخت فصل چهارم را دریافت کرده باشد.

برادران «دافر» می‌گویند «از اینکه همکاری خود با شبکه‌ نت‌فلیکس را ادامه می‌دهیم بسیار هیجان‌زده‌ایم. «تد ساراندوس»، «سیندی هالند»، «برایان رایت» و «مت تانل» فرصت بزرگی در اختیار ما و سریال‌مان قرار دادند و زندگی ما را برای همیشه تغییر دادند. از اولین جلسه‌ ملاقات برای طرح ایده‌ها تا انتشار فصل سوم «چیزهای عجیب»، تمامی اعضای گروه در «نت‌فلیکس» از ما حمایت کردند و آزادی عملی دادند که همیشه در رؤیا می‌دیدیم. بسیار مشتاقیم تا داستان‌های بیشتری در کنار هم روایت کنیم و البته با بازگشت به هاکینز آغاز کنیم!»

قرارداد برادران دوقلوی دافر تنها یکی از قراردادهای گران‌قیمت نت‌فلیکس با فیلمسازان در‌ سال‌های اخیر است. آن‌ها اخیراً با «پتی جنکینز» کارگردان «زن شگفت‌انگیز»، «دیوید بنیاف» و «دن وایس» نویسندگان «بازی تاج‌وتخت» و دیگر فیلمسازان صاحب نامی مانند «رایان مورفی» و «شوندا رایمز» قراردادهایی منعقد کرده‌اند.

سریال «چیزهای عجیب» که به فیلم‌های دهه‌ی ۱۹۸۰ ادای دین می‌کند، تابستان سال ۲۰۱۶ از نت‌فلیکس پخش شد و از آن پس افتخارات زیادی از جمله ۳۰ نامزدی و شش جایزه‌ی امی را تصاحب کرد. دافرها که سریال‌ را نوشته و کارگردانی می‌کنند، پیش از این بر روی سریال «ویوارد پاینز» فاکس کار کرده بودند و فیلم ترسناک آخرالزمانی «مخفی» را برای برادران وارنر ساختند.

 

 

کیانوش عیاری تکذیب کرد: فیلمبرداری «۸۷ متر»متوقف نشده

در حالی که روز گذشته برخی رسانه ها از توقف فیلمبرداری سریال «۸۷ متر» به علت مشکلات مالی خبر داده بودند، «کیانوش عیاری» این خبر را تکذیب کرد. عیاری درباره خبر منتشر شده گفت: این خبر کذب است فیلمبرداری ما متوقف نشده و فقط چند روزی آف هستیم. مشکلات مالی که همیشه هست اما با تمام این اوصاف داریم کارمان را می کنیم و خبر منتشر شده صحیح نیست.

 

حمله‌ی مجدد «رابرت دنیرو» به ترامپ و فاکس نیوز با الفاظ رکیک در برنامه زنده

«رابرت دنیرو» که یکشنبه شب به شبکه‌ی CNN آمده بود دو بار با الفاظ رکیک به فاکس نیوز و مخالفان عقاید ضد-رئیس جمهوری‌اش تاخت. بازیگر برنده‌ی اسکار «گاو خشمگین» در مصاحبه با «برایان استلتر» پس از حمله به ترامپ و فاکس نیوز گفت: «لعنت به آن‌ها. لعنت به آن‌ها.» استلتر سپس در واکنش به الفاظ رکیک دنیرو می‌گوید: «اینجا یک شبکه‌ی کابلی است، بنابراین محدودیتی وجود ندارد، اما صبح یکشنبه است و خانواده‌ها در حال تماشا هستند.»

دنیرو در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر او رفتار «ترامپ» نمایش است یا نه گفت: «به نظر من این‌گونه است. رفتار بعضی از مزدوران فاکس هم همین‌طور. چرا که من باور نمی‌کنم آن‌ها حقیقتاً این جنون را قبول داشته باشند. این آدم نباید رئیس جمهور باشد، تمام.»

 

خوب بد جلف: «ارتش سری» در آبان اکران می شود 

«محسن چگینی» آخرین وضعیت تولید و اکران فیلم سینمایی «خوب بد جلف: ارتش سری» را تشریح کرد. 

محسن چگینی تهیه کننده سینما درباره آخرین وضعیت تولید و اکران «خوب بد جلف: ارتش سری »گفت: مراحل فنی این فیلم به پایان رسید و آماده نمایش است و اواخرآبان ۹۸ اکران خواهد شد.

سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلى، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، امیرمهدى ژوله، مارال فرجاد، على اوجی و شکیب شجره دیگر بازیگران «خوب بد جلف: ارتش سری» هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید