» اجتماعی » خبرگزاری فرانسه: دریای سوگواران تهرانی با ادای احترام به ژنرال سلیمانی، خواستار انتقام سخت شدند
اجتماعی - سیاست خارجی - سیاسی - صفحه اصلی

خبرگزاری فرانسه: دریای سوگواران تهرانی با ادای احترام به ژنرال سلیمانی، خواستار انتقام سخت شدند

۱۶ دی ۹۸ 0۰53

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود درباره مراسم تشییع پیکر فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایجاد موج ادای احترام به سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ایران و منطقه و ایجاد «دریای سوگواران تهرانی» اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه: دریای سوگواران تهرانی با ادای احترام به ژنرال سلیمانی، خواستار انتقام سخت شدند

به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه  در گزارش خود درباره مراسم امروز دوشنبه در تهران برای تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی بر «صف کشیدن سوگواران در تهران» به منظور ادای احترام به فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرده است.

طبق گزارش این رسانه غربی، «سوگواران در خیابان‌های تهران صف کشیدند تا به قاسم سلیمانی فرمانده نظامی ایران که در حمله هوایی ایالات متحده کشته شد، ادای احترام کنند».

به روایت این رسانه، «خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گزارش دادند، جمعیت حاضر در دانشگاه تهران قبل از حضور آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم در مراسم نماز برای این ژنرال مقتول، تصاویر و پرتره‌های قهرمانشان (سردار سلیمانی) را در دست داشتند».

خبرگزاری فرانسه افزود: «ترور او (سردار سلیمانی) تنش‌ها بین تهران و واشنگتن که دشمنان سرسخت یکدیگر هستند را به شدت بالا برده است. ایران شامگاه یکشنبه (دیشب) یک گام دیگر برای کاهش تعهداتش در توافق هسته‌ای (برجام) را اعلام کرد؛ توافقی که بعد از خروج یکجانبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده از آن در ماه می ۲۰۱۸ از قبل هم تکه تکه شده بود».

در ادامه این گزارش ویژه خبرگزاری فرانسه، از تشدید درخواست ایرانی‌ها برای گرفتن انتقام شهادت فرمانده  نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان شده است.

این رسانه فرانسوی با اشاره به پیراهن‌های سیاه و چادرهای تیره مردان و زنان حاضر در مراسم سوگواری سردار سلیمانی  نوشت: «سوگواران تهرانی در خیابان انقلاب، یک دریای سیاه با پرچم‌های قرمز رنگ شیعیان و نشانه‌های سفید رنگ درست کردند و در برخی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود “انتقام سخت”».

خبرگزای فرانسه در بخش پایانی گزارش خود به افزایش واکنش‌های منطقه‌ای به شهادت سردار سلیمانی اذعان کرده است.

طبق این گزارش، «ادای احترام به سلیمانی در مناطق مختلف منطقه و فراتر از آن ادامه یافته است؛ کسی که به او به عنوان دومین شخص قدرتمند جمهوری اسلامی بعد از رهبر معظم نگاه می‌شد».

بازتاب بین‌المللی رسانه‌های مختلف درباره مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تهران همچنان ادامه دارد؛ مراسمی که صبح امروز در تهران با حضور گسترده مردم برگزار شد

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید