» بین الملل » پیام هنیه به عباس: باید به اختلاف‌ها پایان دهیم
بین الملل - غرب آسیا

پیام هنیه به عباس: باید به اختلاف‌ها پایان دهیم

۹ بهمن ۹۸ 1۰84

به نقل از ایرنا-«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خطاب به «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: باید در جبهه واحدی تلاش کنیم و درباره پایان دادن به اختلافات و چنددستگی ها به توافق برسیم.

هینه در گفت و گو با شبکه خبری الجزیره گفت: اعزام یک هیات از کرانه باختری به غزه از سوی محمود عباس، آغازگر مرحله جدیدی از گفت وگوهای ملی است.

وی با ابراز تاسف از حضور نمایندگان برخی از کشورهای عربی در حین مراسم رونمایی از طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» در آمریکا، تاکید کرد: کشورهای عربی باید حامی و پشت فلسطین باشند و مواضع تاریخی خود را در این باره زیرپا نگذارند.

هنیه خطاب به عباس گفت: پیام ما به ابومازن این است که باید در جبهه واحدی تلاش کنیم و بر سر راهبردی مبتنی بر پایان دادن به اختلافات و چند دستگی ها، به توافق برسیم.

رییس دفتر سیاسی حماس بار دیگر تاکید کرد که این جنبش هر گونه توافق، معامله یا طرحی که حقوق ثابت مردم فلسطین را زیرپابگذارد، نخواهد پذیرفت.

این در حالی است که هنیه روز گذشته در گفت و گوی تلفنی با عباس از مواضع جدی وی در مخالفت با طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به «معامله قرن» نیز حمایت کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس همچنین از همه گروه‌های فلسطینی خواست تا اختلاف‌ها را کنار گذاشته و در کنار یکدیگر با طرح‌هایی که قصد از بین بردن خواسته‌های مشروع مردم فلسطین را دارند مقابله کنند.

«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

این طرح که با مخالفت گسترده عموم مردم و گروه های فلسطینی روبه رو شده است، خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید