» بین الملل » یمن تاسیسات نفتی آرامکو را در منطقه جازان عربستان هدف قرار داد
بین الملل - غرب آسیا

یمن تاسیسات نفتی آرامکو را در منطقه جازان عربستان هدف قرار داد

۹ بهمن ۹۸ 2۰64

به نقل از ایرنا- «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه تاکید کرد که در واکنش به حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن، نیروهای این کشور تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه «جازان» در جنوب غربی عربستان مشرف به دریای سرخ و دو فرودگاه «ابها» و «جازان» را هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه خبری المیادین،  وی با صدور بیانیه ای گفت: در واکنش به حملات هوایی دشمن، یگان موشکی ارتش یمن چند عملیات بی سابقه علیه مواضع عربستان انجام دادند.

این بیانیه افزود: نیروهای یمنی با تعداد زیادی موشک و پهپاد، تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه جازان، دو فرودگاه ابها و جازان و پایگاه نظامی «خمیس مشیط» و سایر «اهداف حساس و حیاتی» را در عمق سعودی هدف قرار دادند.

شهریور ماه امسال نیز تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه «بقیق» عربستان هدف حملات موشکی یمن قرار گرفته بود.

این بیانیه افزود: نیروهای مسلح یمن با ادامه پیشروی های خود به غرب شهر مارب رسیده و توانستند شهرستان های واقع در استان های مارب و الجوف را آزاد کنند و مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر مربع را از کنترل نیروهای دشمن خارج کنند.

سریع با تاکید بر کشته یا زخمی یا اسیر شدن هزاران نفر از نیروهای دشمن در عملیات موسوم به «البنیان المرصوص»، اعلام کرد که نیروهای یمنی توانستند ۵ تیپ دشمن را در شهرستان صرواح در استان مارب و منطقه ای در استان الجوف تارومار کنند.

سریع تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن تا آزادسازی کامل خاک این کشور و تحقق استقلال به تلاش خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه ما از از کشور خود در برابر تجاوز خارجی و نیروهای اشغالگر دفاع می کنیم، گفت هر کس در کنار این نیروها باشد، خائن به وطن است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: آغوش وطن به روی کسانی که به وطن خیانت کردند اما پشیمان شده و می خواهند بازگردند، باز است.

وی در ادامه بر همبستگی کامل مردم یمن با مردم فلسطین در برابر توطئه آمریکایی و اسرائیلی «معامله قرن» تاکید کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید