» بین الملل » فلسطینی‌ها برای مقابله با طرح ننگین معامله قرن کمیته عالی تشکیل دادند
بین الملل - غرب آسیا

فلسطینی‌ها برای مقابله با طرح ننگین معامله قرن کمیته عالی تشکیل دادند

۱۴ بهمن ۹۸ 1۰28

به نقل از ایرنا- گروه‌ها، احزاب، موسسات مدنی و بزرگان فلسطینی در نوار غزه کمیته‌ای ملی برای مقابله با طرح ننگین معامله قرن تشکیل دادند.

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، گروه‌ها، احزاب، موسسات مدنی و بزرگان فلسطینی در نوار غزه از تشکیل کمیته عالی ملی برای مقابله با طرح ننگین معامله قرن خبر دادند که هدف از آن از میان بردن آرمان ملت فلسطین است.

این کمیته تمام گروه‌های سیاسی، ملی، مردمی و جامعه فلسطین در داخل و خارج از این کشور را شامل می‌شود.

این کنفرانس ملی – مردمی با عنوان “طرح معامله قرن ناکام می‌ماند” با حضور تمام نمایندگان گروه‌ها و هیأت‌های عالی ملی راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت و شکستن محاصره غزه، رهبران و نمایندگان نهادهای جامعه مدنی برگزار شد.

حاضران در این کنفرانس بار دیگر بر مخالفت همه جانبه‌شان با طرح معامله جعلی و ننگین قرن تاکید و اعلام کردند این طرح، دولت آمریکا را دشمن مستقیم ملت فلسطین و شریک رژیم صهیونسیتی در تجاوزگری و جنایات علیه فلسطینی‌ها قرار داده است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین از مواضع ملل عرب و برخی کشورهای عربی که با طرح این معامله تحمیلی و جعلی مخالفت کردند، تقدیر کرده و خواستار آن شدند تا این مخالفت‌ها به یک جنبش قدرتمندی برای شکست طرح معامله قرن و تثبیت حقوق مردم فلسطین و مقاومت با اشکال مختلف عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست مبدل شود.

حاضران همچنین مواضع خفت بار برخی کشورهای عربی را محکوم کرده و از آنها خواستند در همسویی با دیگر کشورهای عربی و اسلامی که این طرح را رد کرده‌اند، در مواضع خود بازنگری کنند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواستند با مردود خواندن طرح ننگین معامله قرن تاکید کنند این طرح کاملا در تعارض با تمام قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است و تجاوز آشکار به حقوق ملی مردم فلسطین است.

حاضران بر اتحاد ملت و گروه‌های فلسطینی در رویارویی با طرح معامله قرن تاکید کرده و از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند نشست ملی را که قرار بود در سطح دبیران کل گروه‌ها و با هدف ایجاد استراتژی یکپارچه برای مقابله با معامله قرن برگزار شود، به سرعت برگزار کند.

گروه‌های مختلف فلسطینی همچنین در این کنفرانس از عباس خواستند به صورت فوری مصوبات مجلس مرکزی و ملی را اجرا و توافقنامه اسلو و پیوست‌های امنیتی و اقتصادی و در راس آن هماهنگی‌های امنیتی را با رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین خواستار تسریع در اقدام رسانه‌ای و دیپلماتیک، حقوقی و مردمی کشورهای عربی و به کارگیری تمام اقدامات بین المللی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین برای شکست معامله قرن شدند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن) در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود.

همچنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دائم بگیرند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید