» سیاسی » امنیت ملی » ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به اروپاست
امنیت ملی - سیاسی - صفحه اصلی

ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به اروپاست

۳ اسفند ۹۸ 1۰27

سردار زاهدیان در نشست جهانی مبارزه با مواد مخدر:

به نقل از ایرنا- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران در نشست با خبرنگاران در رم، پایتخت ایتالیا تصریح کرد که ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به قاره سبز است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «مسعود زاهدیان» روز جمعه پس از حضور در نشست هماهنگی پلیس های مبارزه با مواد مخدر ۵۷ کشور  جهان در رم، به بیان دستاوردهای کشورمان در مبارزه با مواد مخدر پرداخته و به سوالات مطروحه خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در این نشست به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و افزود که بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم انقلاب شده است.

سردار زاهدیان در بخش دیگری از سخنان خود، به افزایش ۳۵ برابری تولید مواد مخدر در افغانستان پس از اشغال این کشور توسط نیروهای غربی و آمریکایی یعنی از ۱۸۵ تن به بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ تن اشاره کرد.

وی همچنین افزایش منابع مالی گروه های تروریستی بر اثر این اقدام که مخاطرات امنیتی را تشدید کرده، مورد اشاره قرار داد و نقش جدی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان سدی قوی در انتقال این  مواد به اروپا را متذکر شد.

او، توانمندی کشورمان در مبارزه با موادمخدر به رغم اعمال فشار امریکا و تحریم  های ظالمانه مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد؛ بالغ بر ۸۱۴ تن که ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آن ماده صنعتی شیشه (متافتامین) بوده در حالی کشف شده که می‌توانست فاجعه انسانی  را در قاره سبز به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس  مبارزه با مواد مخدر این دستاورد را موفقیت قابل توجهی دانست که مورد تقدیر مقامات غربی قرار گرفته است.

وی در ادامه به سوالات مطرح شده در زمینه مباحث همایش منعقده در رم، انجام ملاقات های دوجانبه، برنامه های کار مشترک، اثر تحریم ها بر روند مبارزه با مواد مخدر در داخل ایران و نحوه تعامل و همکاری اروپا در این خصوص به کشورمان پاسخ گفت.

سردار زاهدیان کاهش سطح تعامل کشورهای غربی با ایران بر اثر تحریم ها و ممانعت آمریکا از تخصیص کمک غرب و حتی خرید تجهیزات مورد نیاز کشورمان را یادآورشد و اعلام کرد: مبارزه با مواد مخدر امری جمعی است و جامعه جهانی باید مانند شبکه ای با یکدیگر در این خصوص همکاری داشته باشند تا بتوانند نتیجه مورد نظر را کسب کنند.

وی تصریح کرد که تلاش آمریکا در تحریم ایران، عملاً به گروه های تروریستی کمک کرده و مانع برخورد جدی با آنها شده است.

سردار زاهدیان وجود ۲ هزار کیلومتر مرز زمینی در شرق کشور به همراه یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل جنوبی کشور که می‌تواند گذرگاه مناسبی برای قاچاق‌چیان باشد را مورد اشاره قرار داد و افزود؛ نظارت بر آنها مستلزم تأمین تجهیزات روزآمد است که غرب و آمریکا از ارسال آنها ممانعت به‌ عمل می‌آورند.

رئیس پلیس  مبارزه با مواد مخدر ابراز امیدواری کرد که این مسأله مانند سایر تحریم های بی حاصل آمریکا، با توانمندی علمی و فنآوری کشورمان بزودی برطرف شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید