» اقتصادی » جزییات طرح تامین بخشی از اجاره بها و اعطای وام به کم درآمدها
اقتصادی - خودرو ، مسکن و گوشی همراه - راه و شهرسازی - صفحه اصلی

جزییات طرح تامین بخشی از اجاره بها و اعطای وام به کم درآمدها

۱۵ اسفند ۹۸ 0۰24

۵ نهاد حاکمیتی پای کار آمدند

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از بررسی طرح تامین و اعطای وام قرض الحسنه به کم درآمدها و مستاجران در کارگروه مشترک نهادهای حمایتی خبر داد و گفت:کارگروه نهادهای حمایتی به دنبال حل مساله اجاره بها است.

جزییات طرح تامین بخشی از اجاره بها و اعطای وام به کم درآمدها/ 5 نهاد حاکمیتی پای کار آمدند

به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از خبرگزاری فارس با بیان اینکه کارگروه مشترک نهادهای حمایتی که متشکل از چند نهاد و ارگان دولتی و غیر دولتی است به دنبال این است که مساله اجاره بها را حل کند گفت: این کارگروه متشکل از بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، اوقاف و آستان قدس رضوی در نظر دارند تا با هم فکری و همکاری و تلاش برای حل مشکل مسکن و اجاره بهای کم درآمدها ورود کنند.

وی ادامه داد: این کارگروه طرحی را با عنوان «تامین بخشی از اجاره بها و وام قرض الحسنه کم درآمدها» در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در کنار برنامه های دیگر و مدل های حمایتی ساخت مسکن برای کم درآمدها تا پایان سال تدوین کند.

اصلانی در پاسخ به این سوال که آیا این مدل حمایتی که قرار است در کنار ساخت مسکن اجاره ای باشد به بانک مرکزی ارائه شده است یا خیر اظهار داشت:این تسهیلات و اقدامات حتما باید در استطاعت گروه کم درآمدها باشد و باید بانک مرکزی با آن موافقت کند و دولت باید برای آن منابع یارانه ای تامین کند.

وی تاکید کرد: هنوز میزان سقف وام مورد نظر و حتی نرخ سود آن مشخص نیست.

اصلانی تصریح کرد: به هر حال در خصوص اجاره داری و ساماندهی آن اتاق فکری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که تلاش خواهد کرد تا با همکاری بخش خصوصی برای ساخت این واحدهای مسکونی مدل اجاره داری حرفه ای ایجاد شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید