» اقتصادی » نخستین تجهیز نیروگاهی ساخت داخل در نیروگاه های برق، آبی
اقتصادی - صفحه اصلی - صنعت ، تجارت و کشاورزی

نخستین تجهیز نیروگاهی ساخت داخل در نیروگاه های برق، آبی

۱۷ اسفند ۹۸ 0۰42

یک مقام مسوول:

نخستین تجهیز نیروگاهی ساخت داخل در نیروگاه های برق، آبی

به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از ایرنا- معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نخستین تجهیز نیروگاهی ساخت داخل که با دریافت دانش فنی توسط متخصصان داخلی به مرحله تولید رسید پس از تایید نهایی در نیروگاه های برق، آبی به کار گرفته خواهد شد.

” جلال الدین حجتی” افزود: سیستم تنظیم اتوماتیک ولتاژ که یکی از اصلی ترین اجزا نیروگاهی است در هفته های اخیر وبا دریافت دانش فنی آن توسط متخصصان، داخلی سازی شده و به تولید رسید.

وی اضافه کرد: نیروگاههای برق، آبی چند جز اصلی دارند که از فناوری بالایی هم برخوردارند و تولید آنها توسط چند کشور محدود انجام می شود.

حجتی یکی از این تجهیزات را گاورنر یا قلب نیروگاه برق، آبی دانست و افزود: چند سال پیش این تجهیز داخلی سازی شد و در نیروگاه سردشت و داریان مورد استفاده قرار گرفت.

معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: سیستم تحریک نیروگاهی یا همان سیستم تنظیم اتوماتیک ولتاژ تجهیز دیگری است که تا پیش از این از خارج تامین می شد.

وی افزود: متخصصان شرکت توسعه توسعه منابع آب و نیروی ایران از سال ۹۲ تلاش خود را بر داخلی سازی این تجهیز متمرکز کرده و موفق به تولید آن برای امسال شدند.

حجتی خاطرنشان ساخت: سیستم تحریک نیروگاهی ساخت داخل در نیروگاه لوارک داخلی سازی شد در حالی که به دلیل تکنولوژی‌بالا پیشتر فقط از خارج تامین می شد و ارزبری بالایی داشت.

این مقام مسوول گفت: داخلی سازی این تجهیز با کمک متخصصان پژوهشگاه نیرو در شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران انجام شده و مراحل آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی اضافه کرد: نیمه نخست سال آینده بهره برداری رسمی از این تجهیز انجام خواهد شد و از آن به بعد در نیروگاهها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران هزینه انجام شده برای تولید داخلی این تجهیز را سه میلیارد تومان ذکر کرد که در مقابل هزینه ای که برای واردات نوع خارجی آن انجام شده، ناچیز است.

حجتی گفت: داخلی سازی این تجهیز صرفه جویی قابل توجهی برای کشورمان به همراه خواهد داشت. 

به گفته وی، اکنون و با اتفاقی که در نیروگاه لوارک رخ داد و افتخاری برای کشورمان محسوب می شود، برای نخستین بار تعمیرات نیروگاهی بطورکامل توسط متخصصان داخلی انجام خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید