» سلامت » بهداشت و درمان » آخرین آمار کرونا در ایران
بهداشت و درمان - پزشکی - سلامت - صفحه اصلی

آخرین آمار کرونا در ایران

۱ اردیبهشت ۹۹ 0۰18

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۲۰۹ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( اول اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۲۹۴  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۲۰۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است

جهانپور افزود: با توجه به افزایش ترددها و بازگشایی ها رعایت فاصله گذاری فیزیکی بیش از گذشته لازم است و استفاده از محلول های ضدعفونی، شستن مداوم دست ها و رعایت اصول بهداشتی حتی بیش از گذشته ضروری است و از مردم می خواهیم همچنان از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: همان طور که در هفته های گذشته مردم سهم اصلی را در کنترل کرونا داشته اند امیدواریم همچنان این همکاری را شاهد باشیم و ظرف روزهای آینده از مهار این اپیدمی در کشور سخن بگوییم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید