» ورزشی » توپ و تور » پرونده ویلموتس در سازمان بازرسی کل کشور باز شد
توپ و تور - صفحه اصلی - فوتبال - ورزشی

پرونده ویلموتس در سازمان بازرسی کل کشور باز شد

۱۰ خرداد ۹۹ 10۰90

قاضی زاده هاشمی:

نظارتی در پرداخت مطالبات کی روش نبوده است

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره پرونده ویلموتس و نحوه پرداخت حقوق کی روش توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش حوزه ورزشی پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – احسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره اینکه حواس مسئولان فوتبال در زمان عقد قرارداد کجا است که سرشان کلاه می‌رود، اظهار کرد: به هر حال این سئوال را باید از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسید، اما ما این مسئله را از ۲ سال و نیم پیش در مجلس پیگیری کردیم و اکنون هم موضوعات مربوط به ورزش کشورمان را بررسی می‌کنیم.

عضو فراکسیون ورزش بیان کرد: پرونده ویلموتس در سازمان بازرسی کل کشور باز شده است تا نقش سازمان تامین اجتماعی به خصوص شرکت شستا، وزارت ورزش و جوانان و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای پرداخت پول به سرمربی سابق تیم ملی مشخص شود. به هر حال بازرسی کل کشور گزارشی را تهیه می‌کند و سپس این پرونده در قوه قضاییه پیگیری می‌شود. امیدوارم قوه قضاییه ورود جدی به این پرونده داشته باشد تا افکار عمومی نسبت به این موضوع قانع شود و کسی اجازه کلاهبرداری از منافع ملی را به خود ندهد.

موضوع قرارداد ویلموتس وارد مرحله حقوقی شده است

او ادامه داد: من اولین نفری بودم که قرارداد ویلموتس را شفاف اعلام کردم که در ابتدا این مبلغ تکذیب و بعد از آن حرف‌های من تایید شد. مبلغ ۲ میلیون یورو از ترکیه برای ویلموتس ترانسفر شد. علاوه بر این فدراسیون فوتبال مبلغ ۱۵۰ یورو برای انتقال این پول هزینه کرد. ما همه این مسائل را رصد کرده و به اطلاع مردم کشورمان رساندیم. مبلغ ۶ میلیون یورو مابقی قرارداد ویلموتس بوده است. آقایان این قرارداد را بستند. در حال حاضر موضوع قرارداد ویلموتس وارد مرحله حقوقی شده و شکایتی رد و بدل شده است. البته امیدوارم نتیجه شکایت از ویلموتس به نفع فوتبال کشورمان باشد.

آقایان در فدراسیون فوتبال سفسطه می‌کنند

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه مسئولان فوتبال گفتند که مبلغ قرارداد ویلموتس از بیت المال پرداخت نمی‌شود، گفت: این موضوع کذب محض است. ما یک شخصیت حقوقی در فیفا داریم و منافع کسب شده از این نهاد اجرایی برای همه مردم ایران است.

ویلموتس به ۳ کلمه در قراردادش اشاره کرده است

او درباره توهین کی روش به ما بیان کرد: به هر حال ما به همه این مسائل ورود می‌کنیم، چون رتبه سومی در جام ملت‌های آسیا وجود ندارد و چطور پاداش رتبه سومی به کی روش می‌دهند؟ این موضوع به حساب کشور ما نوشته می‌شود و جالب است همه اعضای فدراسیون فوتبال مصاحبه کردند و گفتند که کی روش حق دارد. به هر حال روندی در پرداخت مطالبات مالی کی روش سپری شده که نظارتی بر آن نبوده است. مقامات بالا دستی به شرکت‌ها دستور پرداخت این پول‌ها را می‌دهند، اما نظارت روی قرارداد‌ها نمی‌کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: اختلافی که در قرارداد ویلموتس وجود دارد این است که آقایان می‌گویند فقط ۳ ماه غرامت و جریمه وجود دارد. اگر دانش زبان، حقوق ورزشی و روابط بین الملل وجود داشته باشد دیگر قرارداد‌ها دچار مشکل نمی‌شود. ۳ کلمه در قرارداد ویلموتس آورده شده است که یکی از آن رقم قرارداد است که ویلموتس خودش آن را مشخص کرده است. ویلموتس به همین ۳ کلمه در قراردادش اشاره و تقاضای مبلغ کلان کرده است.

او ادامه داد: زمانی که مسئولان فدراسیون فوتبال قرارداد ویلموتس را امضاء کردند ترجمه و بار حقوقی ۳ کلمه را نمی‌دانستند و بعد آن‌ها بیان کردند که سر ما کلاه رفته است. زمانی که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد باید چه کسانی نظارت کنند که چنین اشتباهی رخ ندهد. علاوه بر این ۲ میلیون یورو قبل از ۲ بازی مقدماتی جام جهانی به ویلموتس دادند تا او زودتر به ایران بیاید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید