» سلامت » بهداشت و درمان » آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران
بهداشت و درمان - پزشکی - سلامت - صفحه اصلی

آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران

۱۸ خرداد ۹۹ 0۰23

کرونا جان ۷۲ نفر دیگر را در ایران گرفت

کرونا جان ۷۲ نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش حوزه سلامت پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۴۸ مورد بستری و ۱۹۱۶ نفرموارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۲۹۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: با انجام حدود ۲۵ هزار تست تشخیصی که یک رکورد جدید است تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته های اخیر در حال کاهش است. تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده است.استانهای هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید