» علم و فناوری » دانشگاه » بودجه خوبی به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت
دانشگاه - صفحه اصلی - علم و فناوری

بودجه خوبی به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت

۲۶ شهریور ۹۹ 6۰50

وزیر علوم:

بودجه خوبی به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت

بودجه خوبی به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت

وزیر علوم با تاکید بر اینکه برای سال ۹۹ بودجه خوبی به دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت، گفت: متوسط تخصیص بودجه دانشگاه ها برای ۵ ماه از سال حدود ۴۰ درصد بوده است.

 دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب بر لزوم توجه بیشتر دولت به حمایت از دانشگاه ها در سال پیش رو تاکید کرد و گفت: دولت باید در برنامه های توسعه ای خود توجه جدی تری بر دانشگاه هاو مراکز آموزش عالی داشته باشد، به همین جهت انتظار داریم در برنامه های توسعه ای کشور که یک برنامه پنج ساله است علاوه بر اینکه دولت به عنوان ارائه دهنده این برنامه خود را متعهد به اجرای آن می داند مجلس نیز حمایت خود را از اجرای این برنامه ها اعلام کند به گونه ای که آموزش عالی و پژوهش در این برنامه مواد هدایت کننده داشته باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: ما در برنامه های قبلی نظیر برنامه ششم توسعه بیشتر برای آموزش عالی، مراکز پژوهشی و فناوری تکلیف مشخص کردیم اما انتظار ما این است که در برخی از مواد این برنامه حمایت کنند مثلا ذکر شود که دولت باید این برنامه های مشخص را برای دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی داشته باشند. بنابراین توجه به این قسمت از موارد در تدوین برنامه هفتم توسعه مهم است.

دکتر غلامی با تاکید بر اینکه بودجه خوبی در سال ۹۹ به دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت، خاطر نشان کرد: متاسفانه تخصیص بودجه این مراکز نیز تا کنون خوب نبوده است متوسط تخصیص ها به دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی با وجود گذشت ۵ ماه از سال حدود ۴۰ درصد بوده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید