» اقتصادی »  تسعیر ارزی بانک ها آمد
اقتصادی - بورس و فرابورس

 تسعیر ارزی بانک ها آمد

۱۷ مهر ۹۹ 0۰57

نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی برای بانک ها برای میان دوره ای اعلام شد

تسعیر ارزی بانک ها آمد + بخشنامه

با اعلام نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی برای بانک ها برای صورت های مالی میان دوره ای، باید در انتظار اثرات این افزایش نرخ بود.

به گزارش حوزه اقتصاد پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از «دنیای بورس»، بانک مرکزی نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی برای تهیه صورت های مالی میان دوره ای بانک ها را برای هر یورو، ۱۲۹۰۰ تومان و برای هر دلار، ۱۱۰۰۰ تومان اعلام کرد‌. نرخ تسعیر پایان سال ۹۸، برای هر یورو، ۱۰۲۰۰ و برای هر دلار، ۹۰۰۰ تومان بود. در بخشنامه بانک مرکزی تاکید شده که نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی در شبکه بانکی در پایان سال ۹۹ مجددا اعلام خواهد شد.

به نظر بانک ها باید برای گزارش های پیش روی خود به خصوص در ۶ ماهه شفاف سازی مجدد بدهند و اثرات این افزایش نرخ را روشن کنند.

توضیحات تکمیلی تسعیر ارز بانکها

متوسط نرخ نیما در شش ماهه اول سال ۹۹ در حدود ۱۵۵۰۰ تومان بوده و بر این اساس بانک مرکزی ۷۰% متوسط نیمایی را به عنوان نرخ تسعیر دلار برای بانکها ابلاغ کرده است؛ در حال حاضر نرخ نیمایی در حدود ۲۴ هزار تومان است و باید ببینیم برای شش ماهه دوم آیا ۷۰ درصد متوسط نیمایی اعمال خواهد شد؟ اگر متوسط نرخ نیمایی شش ماهه دوم را همین ۲۴ هزارتومان در نظر بگیریم تسعیر شش ماهه دوم حدود۱۷ هزارتومان می شود. بانک مرکزی سال گذشته برای صورتهای مالی شش ماهه شهریور ۹۸ نرخ تسعیر ارز بانکها را تغییر نداده بود و در انتهای سال نرخ تسعیر ارز را ۸۰ درصد نرخ نیما ابلاغ کرد. ولی امسال برای دوره شش ماهه اول نرخ تسعیر را از ۹۵۰۰ به ۱۱۰۰۰ تومان افزایش داده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید