» بین الملل » آمریکا » آمریکا از ساخت واکسن امیدوارکننده دیگر برای کرونا خبر داد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم
آمریکا - اجتماعی - اقتصادی - بین الملل - سلامت - صفحه اصلی

آمریکا از ساخت واکسن امیدوارکننده دیگر برای کرونا خبر داد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

۱۴ بهمن ۹۹ 0۰45

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به قلم یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت فایزر نوشت: به نظر می رسد واکسن “جانسون و جانسون” سومین واکسن کرونای ساخت ایالات متحده باشد که وارد بازار می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شرکت “جانسون و جانسون” Johnson & Johnson داده هایی را در هفته جاری منتشر کرد که نشان می دهد واکسن جدید حدود ۷۰ درصد در برابر ویروس کرونا موثر است و فقط به یک بار تزریق نیاز دارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا باید شواهد را به طور کامل بررسی کند اما اطلاعات اولیه امیدوار کننده است. شرکت “جانسون و جانسون” در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر است تا تعیین کند که آیا به یک تزریق تقویت کننده برای حفاظت بیشتر نیاز است یا خیر.

غلبه بر ویروس کرونا و بیماری کووید_۱۹ نیاز به استفاده حداکثری از انواع مختلف واکسن دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد و برای جلوگیری از جهش های ویروسی، باید آنها را بهینه سازی کرد.

همه واکسن ها از یک رویکرد اساسی مشابه پیروی می کنند و پروتئین سنبله موجود در سطح ویروس کرونا را به آغوش می کشند. اما رویکرد واکسن جانسون و جانسون نسبت به واکسن های تولید شده توسط شرکت های فایزرPfizer و مدرنا Moderna کمی تفاوت دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شرکت بیوتکنولوژی نواواکس Novavax نیز در حال پیگیری یک واکسن احتمالی دیگر با سیستم ویژه تحویل این داروست. هر چهار واکسن ممکن است تا تابستان در دسترس باشند، که به معنای عرضه کافی است.

سوالی که برای آمریکایی ها به وجود می آید این است که کدام یک از این واکسن ها بهتر کار می کند؟ مقایسه داده ها بین آزمایش این واسکن ها وسوسه انگیز خواهد بود. اما واکسن ها و داده ها همه یکسان نیستند.

انواع جدید بیماری کووید ممکن است واکسن هایی را بخواهد که لایه های محافظتی متفاوتی عرضه کند و قسمت های متفاوت ویروس را هدف قرار دهند.

سازمان های دولتی ناظر باید این متنوع سازی واکسن ها را تشویق کند، در حالی که به اصلاحات اجازه می دهد جلوی پیچ و خم ویروس را بگیرند. سازمان غذا و داروی آمریکا در حال کار بر روی یک دستورالعمل برای رسیدگی به انواع جدید واکسن است که شامل راهی برای به روزرسانی واکسن ها خواهد بود.

این مدل از دستورالعمل باید مطابق فرآیند واکسن آنفلوانزا باشد. دانشمندان هر ساله اجزای اساسی واکسن آنفلوانزا را تولید می کنند که قادر به هدف قرار دادن بسیاری از انواع مختلف این ویروس است. اما فقط سه یا چهار نوع که انتظار می رود بیشترین شیوع را داشته باشند، تولید می شوند.

اگر آنفولانزا یک روند تکاملی غیر منتظره داشته باشد، بقیه در قفسه می مانند و آماده تولید هستند. سازمان غذا و دارو نیز باید همین کار را برای بیماری کووید انجام دهد.

برای جلوگیری از شیوع بالقوه انواع جدید این بیماری، طراحی آزمایشات بالینی که می تواند طی چند ماه انجام شود نیز ضروری است. اگرچه این مدت به نظر کم می رسد ولی با توجه به توانایی های علمی امروز، زمان کافی برای انجام آزمایشات مورد نیاز وجود دارد.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

Source link

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید