» اجتماعی » افتضاح مدیریتی دولت در بازار کالاهای اساسی/ روغن بازهم کمیاب شد- اخبار صنعت و تجارت – اخبار اقتصادی تسنیم
اجتماعی - اقتصادی - صفحه اصلی - صنعت ، تجارت و کشاورزی

افتضاح مدیریتی دولت در بازار کالاهای اساسی/ روغن بازهم کمیاب شد- اخبار صنعت و تجارت – اخبار اقتصادی تسنیم

۱۴ بهمن ۹۹ 0۰48

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ افزایش فشارهای اقتصادی و تورم بالای ۴۰ درصدی در سال‌های اخیر موجب شده تا سفره مردم هر روز کوچک‌تر و البته گران‌تر از قبل شود.

افزایش قیمت‌های پی در پی کالاهای اساسی در بازار موجب شده تا بسیاری از کالاها از سبد خرید مردم حذف شوند، آنهم درحالی که مسئولان مدعی نظارت بر بازار و قیمت‌ها هستند و می گویند مردم نباید دغدغه معاش داشته باشند!

هرچند که گرانی‌های سرسام آور به بهانه‌های مختلف در تمام بازارها، عرصه را برای فعالان اقتصادی و مردم تنگ کرده است اما این وضعیت در بازار کالاهای اساسی کار را به جایی رسانده که مردم برای تأمین مایحتاج روزانه‌شان نیز به مشکل جدی برخورده اند.

شوک قیمتی در بازار کالاهای اساسی درحالی زیر سایه ستاد مدیریت تنظیم بازار هر روز تکرار می شود که یک روز باید شاهد گرانی سرسام آور تخم‌مرغ و مرغ باشیم و روز دیگر در فروشگاه‌ها دنبال روغن!

ماجرای کمبود روغن که اتفاقا در ماه های اخیر نیز وجود داشت به تازگی باردیگر تکرار شده است؛ در هفته های اخیر بسیاری از مردم از کمبود روغن در فروشگاه ها گلایه کرده و می گویند: نمی توانند براحتی در محل زندگی خود روغن پیدا کنند.

این وضعیت پیش از این برای روغن جامد وجود داشت ولی به تازگی نه تنها روغن جامد، که روغن مایع هم در فروشگاه ها پیدا نمی شود و مردم باید به فروشگاه های متعدد مراجعه کنند تا در نهایت بعد از چند ساعت گشت و گذار بین فروشگاه‌ها، بتوانند یک عدد روغن مایع کوچک به صورت سهمیه‌ای دریافت کنند!

برخی از فروشگاه ها هم درحال فروش روغن سهمیه‌ای هستند برای مشتریان خود شرط می گذارند که اگر روغن می خواهید باید حتماً تن ماهی هم بخرید! این فروشگاه ها مدعی هستند که شرکت های روغن به شرط فروش تن ماهی به ما سهمیه می دهند!

یکی از فروشندگان فروشگاه های زنجیره‌ای می گوید: در روزهای اخیر بار دیگر روغن کمیاب شده و مردم به قصد خرید روغن به فروشگاه می آیند و بعضاً دست خالی بر می گردند؛ او تأکید دارد که شرکت‌ها دیگر مثل قبل روغن به فروشگاه ها نمی دهند و همین باعث شده تا سهمیه‌ روغن فروشگاه‌ها محدود شود.

کمیاب شدن روغن درحالی باردیگر اتفاق افتاده که مسئولان وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار مدعی حل مشکل روغن شده بودند ولی گزارش‌های میدانی از همان ابتدا نشان داد که این مشکل همچنان ادامه دارد و نه تنها مشکل کمبود روغن حل نشده بلکه قیمت روغن هم افزایش محسوسی داشته است.

افتضاح مدیریتی دولت در بازار کالاهای اساسی موجب شده تا مردم هر روز به دنبال خرید یک محصول در صف خرید بمانند و دست آخر اگر خوش شانس باشند موفق به دریافت آن کالای سهمیه‌ای می‌شوند.

صف‌های طولانی برای خرید روغن، مرغ و تخم‌مرغ درحالی در هفته‌های اخیر در نقاط مختلف کشور تشکیل می شود که مسئولان محترم دولت مدعی هستند به لطف سیاست‌های اقتصادی و مدیریت‌شان مردم دیگر در صف خرید کالایی نمی ایستند!

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید