» اجتماعی » با هدف پیشگیری از تضییع حقوق شهر و شهروندان صورت گرفت: پلمپ بیش از ۵۸ واحد صنفی متخلف در مجتمع تیراژه
اجتماعی - استانها - تهران - جدیدترین اخبار - شهرداری - شهروند خبرنگار - صفحه اصلی - کسب و کار

با هدف پیشگیری از تضییع حقوق شهر و شهروندان صورت گرفت: پلمپ بیش از ۵۸ واحد صنفی متخلف در مجتمع تیراژه

۲۵ فروردین ۰۰ 0۰39


فاطمه محمدی مدیر اداره سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهردار منطقه پنج با اشاره به اجرای دستور قضایی شعبه ی ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۷ تهران مبنی بر پلمپ بیش از ۵۸ واحد در طبقه ی منفی یک مجتمع تجاری تیراژه گفت: واحدهای تجاری متخلفی که علی رغم رای قطعی کمیسیون ماده صد مبنی بر قلع و تخریب بدون رفع خلاف اقدام به فروش و اجاره ملک به شهروندان نموده و‌موجب تضییع حقوق آنها می شدند با دستور بازپرس محترم شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۷ تهران و گزارش مبسوط تیم کارشناسان دادگستری منتخب از سوی شعبه ( حسابرسی و راه و ساختمان) در رابطه با تضییع حقوق شهرداری و تخلفات احصاشده پلمپ و مسدود شدند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، فاطمه محمدی با اشاره به دلایل این اقدام گفت: پروژه احداث مجتمع تیراژه با مشارکت شهرداری تهران و سرمایه گذار در سالهای گذشته آغاز و برنامه ریزی شد تا در دوفاز و در متراژ معین،تعداد واحدهای مشخص صنفی و اداری احداث شود.
مدیر اداره مشارکتهای مردمی شهرداری منطقه پنج در مورد پلمپ واحدهای غیر مجاز در طبقه ی منفی یک پاساژ تیراژه گفت : علی رغم مفاد قرارداد،شریک سرمایه گذار و سازنده از تامین فضای پارکینگ و مشاعات سر باز زده و فضای تعریف شده را به طور غیرقانونی به شهروندان غیرمطلع واگذار و موجبات تضییع حقوق آنها و بیت المال را فراهم نموده که پس از احصای تخلفات و ارسال از سوی شهرداری منطقه به کمیسیون ماده صد نیز این تخلفات احراز و چندین نوبت طی مذاکره با شریک پروژه تقاضای اعاده به وضع سابق گردید . لیکن همکاری موثری ازسوی ایشان صورت نپذیرفت و با خرید زمان منتظر تغییرات درمدیریت شهری بوده تا شاید نقطه ی امیدی برای نگهداشت تخلفات بیابد .

محمدی با اشاره به حمایت دستگاه قضا و حضور شخص بازپرس محترم با توجه به اهمیت موضوع اجرای پلمپ و تیم کارشناسی در محل گفت: تخلفات محرز، صدور رای قطعی کمیسیون ماده صد و درخواست شهروندان متضرر شده موجب شد تا دستگاه قضا حمایت لازم برای پلمپ این واحدها را انجام داده و صبح امروز با حضور در محل مجتمع تیراژه بر نحوه پلمپ نظارت کند.

محمدی ادامه داد:در این مجتمع تخلفات دوگانه ایی صورت گرفته که علاوه بر فروش یا اجاره واحدهای متعلق به شهرداری، واحدهایی که به دلیل تخلف و رای ماده صد امکان واگذاری نداشتند،به شهروندان واگذار شده و آنها را دچار چالش نموده که این موضوع بدون اطلاع شهرداری منطقه ۵و توسط شریک مجموعه به صورت یکطرفه انجام شده است.

مدیر اداره مشارکتهای مردمی شهرداری منطقه پنج با اشاره به پلمپ بزش از ۵۸ واحد متخلف در طبقات زیرین مجتمع تیراژه گفت: با مجموع تخلفات صورت گرفته، علی رغم کارشکنی ها ،امروز بیش از ۵۸واحد تجاری در طبقه منفی یک این مجتمع پلمپ شد و از مالکین خواسته شد تا برای تعیین تکلیف به شهرداری منطقه و شعبه ی رسیدگی کننده مراجعه کنند.
وی به دیگر تخلف شریک این پروژه اشاره کرد و افزود: در فاز اول پروژه تقسیم نامه ها یی بین شریک و شهرداری تنظیم شده است که و متاسفانه شریک از قدرالسهم شهرداری واحدهایی را واگذار کرده و انباری ها و پارکینگ ها نیز که تا کنون بین طرفین تقسیم نشده توسط شریک مجموعه تبدیل کاربری به تجاری صورت گرفته و بدون توجه به مفاد قراردادی از مشاعات تجاری مجموعه که متعلق به شهرداری است منافع مالی کسب نموده است و موجب تضییع حقوق بیت المال شده است. که وفق اعلام سازمان بازرسی کل کشور بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان می باشد‌.

محمدی اذعان داشت: فاز دوم پروژه دارای ۶ هزار و ۲۰۰ متر پارکینگ بوده که کسری پارکینگ در فاز اول را جبران کند و۲۰۰ متر فضای ورزشی داشته ولی متاسفانه شریک،اقدام به حذف این فضای متعلق به شهروندان نموده و‌ مراجعین را با مشکلات متعدد مواجه کرده و بار ترافیکی سنگینی را به معابر مجاور تحمیل نموده است. و تا کنون هیچ منافعی از فاز دوم پروژه به شهرداری پرداخت ننموده است و بعضا نیز از ورود عوامل شهرداری و حتی اعضای شورای شهر به داخل طبقه ی منفی یک پاساژ جلوگیری می نمودند . تا تخلفات مخفیانه و شبانه ی ایشان از چشم مدیریت شهری دور بماند .

مدیر اداره مشارکتهای مردمی شهرداری منطقه پنج با اخطار به واحدهای متخلف دارای کسب فعال توسط پلیس امنیت و پلمپ واحدهای غیر فعال توسط همکاران اجراییات شهرداری و اجرای احکام منطقه گفت: مدیریت شهری برای حفاظت و صیانت از حقوق شهروندان پرقدرت ایستاده و اجازه نمی‌دهد که متخلفان اینگونه حقوق شهروندان را مورد هجوم قرار دهد.با همین هدف و برای پیشگیری از تحمیل ضرر بیشتر به شهروندان در ضرب الاجلی اقدام به پلمپ این واحدها کرده است

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید