» انتخابات ۱۴۰۰ » احمدی نژاد » کج فهمی یا خیانت!/دیدار جمعی از مردم انقلابی ورامین با دکتر محمود احمدی نژاد
احمدی نژاد - انتخابات ۱۴۰۰ - سمنان - سیاسی - صفحه اصلی

کج فهمی یا خیانت!/دیدار جمعی از مردم انقلابی ورامین با دکتر محمود احمدی نژاد

۷ اردیبهشت ۰۰ 0۰122

جمعی از مردم انقلابی شهرستان ورامین، عصر روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در تهران با دکتر محمود احمدی‌نژاد ملاقات کردند و به نمایندگی از اقشار مختلف مردم گزارش‌هایی از وضعیت موجود و مشکلات مردم شریف این شهرستان ارائه نمودند و با بیان شرایط سخت پیش روی ملّت ایران در نتیجه ناکارآمدی‌های مدیران کشور، به عنوان یک مطالبه عمومی مصرّانه از خادم ملت ایران دکتر محمود احمدی‌نژاد خواستند تا جهت کمک به حل مشکلات کشور و مردم و نجات کشور از شرایط بغرنج کنونی، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

دکتر احمدی نژاد در این دیدار طی سخنانی از شعار “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” به عنوان مهر تاییدی بر استقلال ایران نام برد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران قاطعانه تصمیم گرفت زیر بلیت هیچیک از دو بلوک شرق و غرب نباشد و روی پای خودش ادامه مسیر بدهد، اما در فضای داخل و خارج از کشور، عده ای برخلاف واقع، چنین القاء کردند که ایران قصد قطع ارتباط با همه جهان را دارد.

وی افزود: برای ملت ایران، اصل بر حفظ و گسترش حداکثری ارتباط با دیگران، مبادله، رفت و آمد، تجارت، کار فرهنگی، ورزشی و تبادل علمی با سایر کشورها و ملت های جهان است. در سایه ارتباط  است که ملت ها هویت و ویژگی های انسانی خود را بروز می دهند. اختلاف و درگیری میان دولت ها نباید منجر به قطع مناسبات میان ملت ها شود زیرا روابط میان انسانها تحت هیچ شرایطی نباید مختل یا متوقف شود.

خادم ملت ایران به طرح سه ادعای خلاف واقع رئیس دولت کنونی دایر بر خالی بودن خزانه و انبارها و بدهکار بودن کشور در هشت سال قبل اشاره کرد و گفت: این ادعاهای بی اساس در حالی مطرح شد که افرادی را مامور انجام مذاکره با بیگانگان کرده بودند. پیام این ادعاها به طرف های مقابل آن بود که ما نیازمند توافق با شما هستیم و در لایه های پایین تر به معنای فرصت دادن به آنها برای تاثیرگذاری بر مناسبات سیاسی داخل کشور تلقی شد.

وی از شتابزدگی دولت برای انجام مذاکره با طرفهای غربی انتقاد کرد و گفت: دو ماه دیگر عمر دولت کنونی تمام می شود اما یک عده عجله دارند که مذاکره کنند. آنها در طول هشت سال از حل مساله ناتوان بودند اما اکنون می خواهند از طریق یک بده بستان، شرایط را در افکار عمومی به نفع خودشان تغییر دهند، آیا این رفتارها و گفتارها، چیزی به غیر از فرصت دادن به بیگانگان برای اثرگذاری در مناسبات سیاسی داخلی و غلبه دادن یک گروه بر گروه دیگر است؟

استاد دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: چگونه ممکن است سیاست ما مبتنی بر استقلال از شرق و غرب باشد و همزمان به بیگانگان اجازه داده شود تا با اثر گذاری بر مناسبات سیاسی ایران، شرایط جناح حاکم را در داخل ارتقاء بخشد؟ در گذشته به اینگونه افراد نسبت خائن و سرسپرده داده می شد اما اکنون نمی شود گفت، هرچند که نتیجه اقداماتشان یکسان است.

وی مترادف دانستن اعتراض به اینگونه رفتارها با مخالفت در برقراری ارتباط با غرب را مردود دانست و افزود: اعتراض ما به چنین رویکردهایی، به معنای آن نیست که نمی‌خواهیم با دنیای غرب رابطه داشته باشیم. ما خواستار بهترین روابط با همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی و حتی آمریکا بر پایه عدالت و احترام هستیم اما اجازه نمی دهیم که آنها برای ما تصمیم بگیرند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید