» مطالب گذشته » حسینی: ۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی نوشت‌افزار است/ سیاح‌طاهری: پیش از تولید باید به فروش فکر کرد
مطالب گذشته

حسینی: ۴ هزار میلیارد تومان گردش مالی نوشت‌افزار است/ سیاح‌طاهری: پیش از تولید باید به فروش فکر کرد

۱۴ شهریور ۹۶ 0۰1

[ad_1]

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آئین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی ایران نوشت صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. 

*نباید از مخاطب غافل شویم

سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در افتتاحیه این مراسم با اشاره به اینکه مخاطب اصلی نوشت‌افزار و به طورکلی محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان هستند، گفت: آنچه که برای ما مهم است این است که کودکان و نوجوانان، مخاطب اصلی محصولات فرهنگی هستند و با توجه به رویکردی که جهان برای تربیت کودکان دارد، ما نباید از این مخاطبان غافل شویم. شخصیت‌سازی، رویکرد اصلی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است، در حالی که ما در این حوزه با قالب‌های ده سال گذشته کار می‌کنیم و حرف تازه‌ای نداریم.

وی افزود: طبق تحقیقات، بیش از ۳ ساعت مصرف انیمیشن در روز به صورت سالانه در بین کودکان وجود دارد و کشورهای غربی از این مسیر ذهن و جهان کودکان و نوجوانان را شکل می‌دهند. در تمام دنیا از محصولات کاراکترمحور برای محصولات کودک استفاده می‌شود، در حالی که در کشور ما به خاطر نبود محصول متناسب با فضای کشور، از تولیدات فرهنگی متعارض با فرهنگ خودمان استفاده می‌کنیم.

*پرچم تولید نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی را جوانان مومن و انقلابی بلند کردند

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با اشاره به اینکه طی پنج سال اخیر، حرکت خوبی برای تولی نوشت‌افزار صورت گرفته، گفت: این حرکت با حضور جوانان مؤمن و انقلابی آغاز شد و در کنار آنها مشارکت تولیدکننده‌هایی را داشتیم که می‌توانستند در بازار دست به فعالیت سودآورتر بزنند، اما پای کار ماندند تا این پرچم بلند شود. 

او در ادامه سخنانش گفت: این کار با ۲ یا ۳ تولیدکننده شروع شد، اما اکنون بیش از ۷۰تولیدکننده داریم و شاهدیم که تولیدکنندگان علاوه بر نوشت‌افزار در تولید سایر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان نیز فعال شده‌اند، این حرکت با تولید دفاتر تحصیلی آغاز شد و سایر محصولات مانند لباس کودک نیز امروز در حال تولید شدن است. امیدواریم طی پنج سال آینده به جایی برسیم که محصولات ایرانی ـ اسلامی به آسانی در دسترس همه قرار بگیرد. 

*۴هزار میلیارد تومان گردش مالی نوشت‌افزار است

حسینی با اشاره به خلأهایی که در این عرصه وجود دارد، گفت: نظارت بر واردات و شخصیت‌سازی خلأهایی است که باید برطرف شود، ما اقداماتی به منظور خلق شخصیت‌های تازه انجام داده‌ایم که به زودی ثمره آن دیده خواهد شد، زیرا شخصیت‌ها در شکل‌گیری دیگر محصولات فرهنگی تأثیر بسزایی دارد. 

وی افزود: بازار نوشت‌افزار کشور ظرفیت ۱۵۰ میلیون جلد دفاتر تحصیلی را با گردش ۴ هزار میلیارد تومان داراست، در حالی که ۵ تا ۱۰ درصد بازار دراختیار محصولات ایرانی ـ اسلامی است.

*دانش‌‌آموز چرا باید نوشت‌افزار ایرانی_اسلامی انتخاب کند؟

محمدحسین سیاح طاهری فرزند شهید مدافع حرم سیاح طاهری در بخشی از این مراسم گفت: بازاریابی از تولید نوشت‌افزار بسیار مهم‌تر است و قاعدتاً پیش از تولید محصول باید به مخاطب و مصرف‌کننده آن فکر کرد. تولیدکننده باید به محل‌های فروش محصول خود بیندیشد.

وی افزود: ما برای اینکه محصول را به دست مخاطب برسانیم، باید به سلیقه او نیز توجه کنیم و به قول شهید سیاح طاهری باید زبان مخاطب را در کار فرهنگی پیدا کنیم و نیاز جوان و نوجوان امروز را با زبان مشترک باید برطرف کرد. 

سیاح طاهری گفت: اگر فرض بگیریم که ۳ محصول پیش روی دانش‌آموز ما قرار بگیرد که یکی از آنها یکی از شخصیت‌های انیمیشن‌های خارجی است، دیگری تصویر یکی از شخصیت‌های طراحی شده برای محصولات ایرانی است و دیگری هم تصویر یک شخصیت حقیقی مانند شهید مطهری است، دانش‌آموز چرا و به چه دلیل باید محصول ایرانی ـ اسلامی را انتخاب کند. ما باید ذائقه و سلیقه مخاطبمان را بشناسیم. 

او در پایان گفت: یکی از شاخص‌های کار فرهنگی، استقبال است و هر جا دیدیم مخاطب در آن حوزه زیاد است و رضایت دارند، می‌توانیم متوجه شویم که موفق بوده‌ایم. 

*حمایت ارشاد از اقتصاد فرهنگ

علی فریدونی مدیر کل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، در بخش پایانی این مراسم گفت: شکل‌دهی کارهای این چنینی که تأسیسی محسوب می‌شود کار سختی است و امروز در حالی پنجمین سال برگزاری این نمایشگاه را شاهد هستیم که استمرار آن نشان از موفقیت برگزارکنندگانش دارد. 

وی افزود: وزارت فرهنگ با توجه به وظیفه ذاتی خود، جایزه کالاهای فرهنگی را پایه‌گذاری کرده و رسمیت یافتن آن نشان توجه وزارت فرهنگ به مقوله اقتصاد و فرهنگ است که وظیفه آن هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راستای همین وظیفه خود از فعالیت‌هایی مانند این نمایشگاه حمایت می‌کند. 

در پایان این مراسم، پنجمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با عنوان «ایران نوشت» با حضور رضوانه باغبانی فرزند شهید باغبانی افتتاح شد. 

انتهای پیام/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید