» استان ها » تولیت آستان قدس رضوی: دهه آخر صفر باید بهترین خدمات به میهمانان حضرت رضا(ع) ارائه شود
استان ها - سیاسی - مذهبی و دینی

تولیت آستان قدس رضوی: دهه آخر صفر باید بهترین خدمات به میهمانان حضرت رضا(ع) ارائه شود

۱۸ آبان ۹۷ 0۰30

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش «سفیران رضوان» که با حضور خادمان فرهنگی فعال در خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که در مسیر اربعین گام بر می‌دارند و یا با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند، امکان تردد با وسیله نقلیه را دارند اما نگاه عاشقانه عاشق به معشوق حکم می‌کند که پیاده این مسیر را طی کنند.
وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین خاطر نشان کرد: حال و هوایی که در کربلا وجود دارد آنقدر آمیخته با دلدادگی و عشق است که با وجود اینکه عراقی‌ها میزبان و بقیه میهمان هستند اما تفاوتی بین آنها وجود ندارد؛ مردم در خانه‌ها و مغازه‌هایشان امکانات پذیرایی از زائر را فراهم می‌کنند و درب خانه‌ها به روی زائران باز است و عموماً مردم روحیه میزبانی دارند؛ این حال و هوای زیارت است. وجود این دلدادگی بسیار مهم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضور میلیونی زائران در دهه آخر صفر در مشهد مقدس به دنبال اربعین و با همان ویژگی‌ها و خصوصیات؛ یعنی دلدادگی میزبان با حضور میهمان است، گفت: مردم برای پیاده روی به سمت مضجع نورانی حضرت رضا(ع) از پیاده روی اربعین الگو گرفتند.
وی افزود: مردم خراسان و مشهد در طول تاریخ دارای روحیه میزبانی و صفا بوده‌اند و همه باید تلاش کنند در میزبانی دهه آخر صفر بهترین‌ها را به میهمانان عالی قدر حضرت رضا(ع) ارائه کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به برکت وجود مقدس حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، باید این مکان مقدس همه اضطراب‌های فکری، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را از دل‌ها بزداید.
وی با اشاره به حدیث «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» از حضرت رضا(ع) خاطرنشان کرد: همه کسانی که دانش رضوی دارند و اهل قلم، علم، فرهیختگی، معرفت و بصیرت آفرینی هستند وظیفه دارند با استفاده از رساترین و بهترین هنر این دانش را به مردم منتقل کنند زیرا حضرت رضا(ع) فرمودند که اگر زیبایی‌های کلام ما به مردم منتقل شود، مردم به دنبال ما حرکت می‌کنند.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: اگر کسانی که اهل خیر هستند از مشکلات اقتصادی مردم گره گشایی کنند و این گره گشایی آنها به نام امام رضا(ع) جلوه پیدا کند، کارهای معجزه آسایی صورت خواهد گرفت. همه خیران باید به میدان بیایند.
وی افزود: در سیره همه امامان ما توجه به دیگران وجود دارد؛ اگر کسی خدمت حضرت رضا(ع) می‌رسید، آنچه برای ایشان امکان داشت اهدا می‌کردند البته توانمند سازی نیازمندان موضوع مهمی است
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به نقش حلقه‌های فکری، معرفتی و پاسخگویی به سؤالات در به آرامش رسیدن زائران، تصریح کرد: در محضر مقدس حضرت رضا(ع) باید سازوکارهایی که اضطراب و نگرانی‌‌های زائرین و مجاورین را رفع کند، ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: حرم مطهر رضوی جایگاه ایجاد سکینه و آرامش است که با انواع ابزارهایی که حضرت رضا(ع) زمینه‌هایش را در اختیار ما قرار داده است، باید این مهم صورت بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید به نام امام رضا(ع) میلیون‌ها خدمت در سراسر کشور اتفاق بیافتند و از کار مردم گره گشایی کرد که این کار شدنی است؛ امروز این حرکت با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم آغاز شده است.
وی با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) و نورانیت ایشان همواره مانند خورشید می‌تابد، گفت: باید میزبانی و خدمت در آستان قدس رضوی توسط کسانی که می‌خواهند خدمت فرهنگی، رفاهی، اجتماعی و اقتصادی ارائه کنند را وظیفه خود بدانیم و کاری کنیم که زیارت با معناتر شده و معرفت، بصیرت، خدمتگزاری و گره گشایی از زندگی مردم افزون شود.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: هیچ گاه نباید در خدمتگزاری و گره گشایی آرام بگیریم، حرم مطهر رضوی جایگاهی است که می‌تواند اضطراب‌ها را رفع کند تا همه مشکلات به سکینه و آرامش برای زائر تبدیل شود و خداوند متعال این امکان را در اختیار ما قرار داده است.
وی افزود: امروز مشکلات اجتماعی وجود دارد اما ما هم می‌توانیم به نام امام رضا(ع) در هرجا هستیم اقداماتی انجام دهیم که در رفع اضطرابات جامعه و ایجاد آرامش اثر داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان تصریح کرد: امسال باید دهه آخر صفر مشهد با سال گذشته متفاوت باشد که با توسل به وجود مقدس حضرت رضا(ع) باید تلاش کنیم در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با خدمتگزاری به زائرین در همه سطوح از زائران با گویش‌ها، سلایق و اقلیم‌های مختلف، زیارت آنها را تبدیل به یک زیارت خاطره انگیز توأم با آرامش کنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید