» اجتماعی » کاظم احمدزاده: فرهنگ میزبانی محدود به زمان و مکان خاصی نمی‌شود
اجتماعی - سینما و تئاتر - مذهبی و دینی

کاظم احمدزاده: فرهنگ میزبانی محدود به زمان و مکان خاصی نمی‌شود

۱۸ آبان ۹۷ 0۰42

کاظم احمدزاده مجری صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار کرد: فرهنگ میزبانی وابسته به هیچ بخش حکومت نیست و به ‌صورت مردمی و با پشتیبانی از احادیث و روایات شکل می‌گیرد. در احادیث و روایات داریم که میهمان حبیب خداوند است، در جایی هم میهمان زائر سیدالشهدا(ع) یا زائر امام رضا(ع) است، خدمت به زائران در برخی روایات از خود زیارت بالاتر است و سیل جمعیت خدمت‌رسانان به زائران اربعین را به همین سبب شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ میزبانی که در احادیث و روایات به آن اشاره ‌شده است، محدود به زمان و مکان خاصی نمی‌شود زیرا در هر زمان و مکانی می‌توان میزبان زائران اهل‌بیت(ع) بود، ادامه داد: مردم عراق که میزبان زائران حسینی هستند به این باور رسیده‌اند که زائر، مقام بسیار بالایی دارد. برخی از میزبانان زائران، غذایی را مقابل میهمان خود می‌گذارند که شاید خودشان در طول ماه آن غذا را نتوانند بخورند یا اینکه شستشوی لباس زائران را انجام می‌دهند.
فرهنگ میزبانی را نهادینه کنیم
احمدزاده بیان کرد: چه خوب است مردم در شهرهای مذهبی کشورمان هم به این باور برسند که زائران ائمه معصومین(ع) جایگاه ویژه‌ای دارند و با هر چه در توانشان هست میزبان زائران اهل‌بیت(ع) باشند. باید فرهنگ میزبانی را از دوران کودکی در جامعه نهادینه کنیم، زیرا کودکانی که آداب میزبانی را از والدین خود می‌آموزند در آینده نیز میزبان شایسته‌ای برای زائران خواهند بود.
این مجری صداوسیما با بیان اینکه همه مردم می‌توانند خادم امام رضا(ع) باشند و به عشق ایشان خدمتی ارائه کنند، افزود: زمانی که اسم امام رضا(ع) در شهری می‌آید و فردی دلش می‌لرزد، اگر اقدامی هم برای خدمت به این امام رئوف در همان شهر انجام شود مانند این است که در جوار بارگاه مطهر امام هشتم(ع) آن خدمت انجام ‌شده است.
احمدزاده بیان کرد: آستان قدس رضوی اخیراً خدماتی را برای تسهیل امر زیارت روشن‌دلان و کم‌توانان آغاز کرده که امری بسیار مطلوب و ارزشمند است. به همت خادمان آستان قدس رضوی افرادی که توان زیارت حرم رضوی را ندارند از این موهبت برخوردار شده‌اند تا به ‌راحتی به زیارت معین‌الضعفاء بروند.
به خاطر دل پدرم لباس خادمی بر تن می‌کنم
وی با اشاره به اینکه اخیراً توفیق خدمت در لباس خادمی امام رضا(ع) را پیداکرده است، بیان کرد: سال‌هاست خودم را خادم رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌دانم و توفیق دارم ۲۵ سال نوکری امام رضا(ع) را در قالب فعال رسانه‌ها انجام دهم. علاوه بر عشقی که نسبت به خادمی و نوکری امام رضا(ع) دارم، به خواست دل پدرم که از خدام فراش حرم مطهر رضوی هستند تصمیم گرفتم لباس خادمی امام رضا(ع) را نیز بر تن کنم تا ایشان هم بنده را در لباس خادمی ببیند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید