» اجتماعی » یادداشت| دستِ توطئه آل سعود در تعویض نمادهای شیطان با نمادهای مقدّس
اجتماعی

یادداشت| دستِ توطئه آل سعود در تعویض نمادهای شیطان با نمادهای مقدّس

۲۴ مرداد ۹۸ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، رمی جمرات (پرتاب سنگ‌ریزه­‌ها) سه‌گانه، از اعمال واجب در حج نزد تمامی فرق اسلامی است که در روز عید قربان و دو روز بعد از آن در صحرای منا انجام می‌­شود. تاریخچه آن بنا بر روایات به زمان آدم (ع) و یا زمان ابراهیم (ع) باز می‌­گردد که ابلیس در آن مواضع توسط ایشان دیده شده بود و با گذشت زمان ستون‌هایی در آنجا ساخته شد.

با گذشت زمان و ایجاد انحراف در دین حنیف ابراهیمی برخی از اعمال حج تعطیل شد اما ظاهر برخی از اعمال مثل رمی جمرات باقی ماند و با ظهور دین مبین اسلام تأکیدی ویژه بر این آیین شد.

پرتاب هفت سنگ‌ریزه به سمت ستون و یا در حقیقت نماد شیطان نشانه دشمن دانستن ابلیس است که این عملی سفارش شده در قرآن است. … إِنَّ الشَّیْطانَ لْلإِنْسانِ عَدُوٌّ مُبینٌ؛ شیطان برای آدمی دشمنی آشکار است‏ (سوره مبارکه یوسف، آیه ۵) همچنین در ادعیه هنگام پرتاب سنگ‌ریزه‌ها این دعا وارد شده است: الله اکبر، اللهم ادحر عنی الشیطان؛ خدایا شیطان را از من دور گردان.

نقش شیطانی عربستان در ساخت نمادهای ابلیس در مکه

در سده‌­های گذشته در محل رمی‌­های سه‌گانه، سه ستون ساخته شد، ستون‌هایی شبیه ابلیسک تا حاجیان با پرتاب سنگ به سمت این نماد ابلیس دشمنی خود با او را ابراز کنند. ابلیکس‌ یکی از آثار باقی مانده از آیین‌ مصریان باستان و مقدس در نزد آنان بوده که با گذشت زمان وارد مسیحیت نیز شده است.

محل پرتاب سنگ‌ریزه‌ها به نماد ابلیس در سال‌های گذشته

اما متأسفانه در سال ۲۰۰۴ به دستور وهابیون این نمادهای شیطان برداشته شد و جای خود را به نماد دیگری داد. آنان امنیت حجاج را دستمایه­­ خود برای این تغییرات قرار دادند.

 

در رابطه با اهمیت اُبلیسک در اعتقادات مصریان باستان و شیطان‌پرستان امروزی که به دو دسته عمده فرامواسون­‌ها و ایلومینات­‌ها تقسیم می­‌شوند، همگان اطلاع کافی داشته و نیاز به تکرار آن نیست و تنها برای نمونه کافی است بدانیم در میدان اصلی واتیکان و همچنین در واشنگتن این نمادها وجود دارند.

اُبلیسک از جمله نمادهای مشترک در بین هر دو گروه است. در سال ۲۰۰۴ به در خواست آل‌سعود، معمار معروف انگلیسی، سر نورمن فاستر (لرد فاستر تمس بنک) که ساخت ۲۰۰ اُبلیسک در نقاط مختلف جهان را در کارنامه خود دارد، تغییرات بسیاری در این نمادها ایجاد کرد؛ به گونه­‌ای که دیگر حاجی‌­ها ستون نماد ابلیس را نمی­‌بینند و به دیواری ۲۶ متری سنگ پرتاب می‌­کنند.

شاید از نظر فقهی مشکل عمده‌­ای به وجود نیامده باشد، چراکه برخی از فقها پرتاب سنگ به سمت این منطقه را مهم شمرده‌­اند و اصابت سنگ‌ریزه‌­ها به ستون را واجب نمی­دانند، اما دستِ تحریف کار را به اینجا خاتمه نداده است، کافیست که به دیوارها از نمای بالا نگریسته شود. آن وقت است که در کمال ناباوری خواهیم دید این بنا به شکل دو کشتی در طبقه پایین و بالا شاخته شده است. سوال اصلی این­جاست که کشتی نماد چیست؟ و چرا دو کشتی؟

اکنون محل پرتاب سنگ‌ریزه‌ها در موسم حج

  • آیا کشتی پایین نمادی از کشتی نوح (ع) و کشتی بالایی نمادی از سفینه النجاتی اهل بیت (ع) نیست؟! هدف آل سعود از انجام این کار چیست؟
  • چرا آل سعود تمام امکانات خود را در اختیار ایلومینات­‌ها قرار داده و حاضر به چنین تغییرات و انحرافات آشکاری شده است؟
  • در طول تاریخ همواره ایلومینات­‌ها با ایجاد تحریف در ادیان مختلف سعی در ایجاد مانع در حرکت ادیان به سوی خدا کردند. آیا حکام آل سعود نیز عضو گروه‌­های ایلومینات هستند؟

“گوی سفید” نشانه چیست؟

“روشنایی به سرها” یا همان “روشن به فکرها”

* نویسنده: محمدحسن حیدری، محقق و پژوهشگر علوم قرآن و حدیث

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید