» اجتماعی » آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج: اگر مشکل سقط‌جنین حل شود بخش زیادی از چالش جمعیت حل خواهد شد
اجتماعی - اخبار جدید - استان ها - استانها - البرز - جدیدترین اخبار - خانه و خانواده - دولت - سیاست - سیاسی - شهروند خبرنگار - صفحه اصلی - فرهنگی

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج: اگر مشکل سقط‌جنین حل شود بخش زیادی از چالش جمعیت حل خواهد شد

۳۰ اردیبهشت ۰۳ 4۰62

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه ۳۱ اردیبهشت مصادف با ۱۱ ذی‌القعده ولادت حضرت ثامن‌الحجج، امام رئوف، علی ‌بن ‌موسی‌الرضا علیه ‌آلاف التحیه والثناء را به همه شما اعزه گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم که همه ما از برکات وجودی آن حضرت بهره‌مند باشیم‌، گفت: حضرت آقا چند روز پیش فرمودند: «جامعه‌ی شیعه، درزمینه‌ی معرفت ائمّه نقایص زیادی دارد»؛ این بیان ایشان به ما هشدار می‌دهد که در زمینه شناخت ‌ائمه‌ و شناساندن ایشان در سه ‌بعدی که فرمودند یعنی بعد معنوی و سبک زندگی و سیاست بیشتر از قبل کارکنیم، حتی در بعد معرفی به دنیا‌.

وی در ادامه بابیان اینکه وقتی در کنار مضجع شریف امام رضا و حریم رضوی قرار می‌گیریم با یک بشارت بزرگ مواجه می‌شویم و آن اینکه خدای تعالی در زیارت امام رضا علیه‌السلام مغفرت عظیم خودش را قرار داده است‌، بیان داشت: رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «به‌زودی پاره تن من در خراسان دفن می‌شود، هرکس که دچار گرفتاری و سختی است او را زیارت کند غم از او برداشته می‌شود» و فرمودند: «هیچ گناه‌کاری نیست که به زیارت او برود الا اینکه خداوند گناهان او را می‌آمرزد‌؛ و در ادامه دارد خداوند بر او بهشت را واجب کرده و جسدش را بر آتش حرام کرده است»‌.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، اظهار داشت:سی اردیبهشت روز ملی جمعیت است‌. مسئله جوانی جمعیت و رفع موانع فرزند آوری و بعض تسهیلات اقتصادی را باید همه به‌طور جد دنبال کنند والا خسارت غیرقابل‌جبران خواهد شد‌. متأسفانه توجه به فرهنگ غرب در دوران سازندگی و قرض به‌شرط کنترل جمعیت و اجرای سیاست‌های مدنظر غربی‌ها و دور شدن از فرهنگ ناب اسلام و آداب‌ورسوم ایرانی در بحث حجاب و فرزند آوری صدمات فراوان فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به کشور زد‌.

جوانی جمعیت تضمین‌کننده امنیت کشور در عرصه‌های اقتصادی و نظامی‌ و اجتماعی است‌. بحث کاهش جمعیت از قبل انقلاب شروع شد‌. من یادم هست ‌همین شعار صهیونیستی را آن موقع‌ روی ‌زبان‌ها انداخته بودند که فرزند کمتر زندگی بهتر اما بعد از انقلاب جلوی این مسیر گرفته شد؛ و امامین انقلاب به‌هیچ‌وجه و در هیچ مقطعی راضی به کاهش جمعیت نبودند‌. در هیچ بیانی شما نمی‌بینید حتی حضرت آقا‌. ولو ایشان می‌گوید که متوجه من است ولی خود ایشان این را هرگز تشویق و ترغیب نکرده‌.

تا اینکه بنای دولت سازندگی استقراض از بانک جهانی حدود مبلغ ۱۴۳ میلیون دلار شد؛ و آن‌ها هم شرط‌هایی گذاشتند که مثلاً رشد جمعیت به طول ۲۲ سال از ۵/۶ به ۴ برسد؛ اما متأسفانه آقایان در ۳ سال این کار را تمام کردند و شوربختانه امروز رشد جمعیت کشور نزدیک به ۱ است‌.

بحث آماری بخواهم بدهم مکدر می‌شوید‌. آمارها در فضاها هست می‌توانید نگاه کنید‌. بحث فقط یک‌بعدی نیست ابعاد مختلفی دارد‌. دشمن پشت سر قضیه قرار دارد در تشویقاتی که می‌کنند‌. دیده‌اید بنده یک کلمه درباره جمعیت که صحبت می‌کنیم ۳۰۰/۴۰۰ هزار بدوبیراه به من می‌گویند‌. آن‌ها حواسشان هست که دارند چه‌کار می‌کنند‌. در داخل باورها را تغییر دادند‌. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، اگر در ۵ سال پیش رو، گذشته جبران نشود در سیاه‌چاله جمعیتی خواهیم افتاد که نجات از آن ده‌ها سال طول خواهد کشید‌. خودشان میگویند ۱۵۰ سال طول می‌کشد‌.

الان بعضی از اقوام ایرانی منقرض شده‌اند‌. نمی‌گویم کدام قوم‌. دیگر نسلی ندارند‌. آن گویش را دیگر چند سال دیگر نخواهیم داشت‌. دشمن کارش را با دقت انجام داده‌. داخلی‌ها هم که تعدادیشان ایادی دشمن هستند با فشار این کار را پیش بردند‌.

توجه دارید که هر چه باروری کاهش یابد شاخص سالخوردگی افزایش می‌یابد و برای کشور تبعاتی در همه مسائل به وجود می‌آورد‌. دهه ۶۰ بیشترین جمعیت جوان را داشتیم الان آن‌ها تقریباً سنشان ۴۰ سال است چند وقت دیگر از باروری می‌افتند و بعدازآن دیگر رو به نزول بوده‌. نتیجه چه می‌شود؟ مهم‌ترین مشکل در کشور امنیت است‌. دچار تبعات امنیتی خواهیم شد‌.

جمعیت پیر توان کار ندارد و از طرف دیگر خودش رسیدگی می‌خواهد که یا خانواده‌ها باید انجام دهند یا دستگاه‌هایی متولی شوند و این در حالی است که نیروی کار لازم برای این مهم وجود نخواهد داشت‌؛ که اتفاقاً چند سال آینده آن دستگاه‌ها هم نیروی جوان ندارند که این کار را انجام بدهند؛ ولو پول هم داشته باشی ثروت هم داشته باشی کسی نیست تو را جمع کند‌.

مسئله فقط مسئله اینکه یک جوانی بچه بیاورد و بگوید بیشتر نمی‌توانم نیست‌. قصه مهم‌تر از این حرف‌هاست‌. تحمل هزینه هم بخواهد بکند باز دیگر نمی‌شود‌. بحث اینجا مفصل است و من باید با آمار و ارقام عرض کنم که در چه موقعیت حساسی قرار داریم و همه باید کمک کنند تا از این مرحله هم عبور شود‌. یکی از موارد مسئله سقط‌جنین است مفصل قبلاً عرض کرده‌ام‌. بسیار حساس است‌. در همین سال‌ها و همین هرروز تعداد سقطی که وجود دارد بلیه‌ای است که به جان کشورهای اسلامی به‌خصوص ایران افتاده‌. اگر مشکل سقط‌جنین حل شود بخش زیادی از چالش جمعیت حل خواهد شد‌. ما به بیش از ۳ میلیون و هفت‌صد و خورده‌ای هزار نفر در سال احتیاج به جمعیت داریم تا تعادل پیدا کند و بیش از یک‌میلیون و هفت‌صد هزار نفر سقط می‌شود؛ کاری با قسمت خلاف شرعش ندارم‌.

طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی، صداوسیما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که جریان سازی می‌کند باید ۱۰ درصد از برنامه‌های خود را به موضوع فرزند آوری اختصاص دهد‌. سؤال این است که چرا به این مهم کمتر توجه می‌شود؟ چند برنامه که مستقیم پرداخته وجود دارد اما در سریال‌ها و فیلم‌ها که غیرمستقیم مطالب را القاء می‌کند مثل فیلم و سریال کمتر دیده می‌شود و متأسفانه به‌جای آن الگودهی طوری است که زوج‌های جوان اولاً رغبت به فرزند آوری ندارند‌؛ و بعد هم درگیر تجملات و زرق‌وبرق‌های دست‌وپا گیر که اجازه فرزند بیشتر را نمی‌دهد‌. باید برنامه‌هایی ساخته شود که باورهای غلطی که در این چند سال در جان افراد رخنه کرده از بین برود‌.

برای حل بحران جمعیت لازم است اقدام چندبعدی و چندلایه در سطوح مختلف قانون‌گذاری و اجرائی انجام شود‌؛ و لازم است در بعد فرهنگ‌سازی و ایجاد حس ضرورت در جامعه علی العجاله اقدام صورت گیرد‌. دستگاه‌های متولی در بحث‌های مختلف این مقوله ترک فعل را کنار بگذارند‌.

دوستان جوان، نیروهای حزب‌اللهی، شما که ولایی هستید، کسانی که می‌گویید آقا باید حکم جهاد بدهد، حکم به جهاد فرزند آوری داده شده است! چرا کوتاهی می‌کنید؟ کسانی که بی‌دلیل کوتاهی می‌کنند مقبول نیست‌.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید