» صفحه اصلی » تبین آموزه های زندگانی حضرت جوادالائمه (ع) در شب شهادت ایشان
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

تبین آموزه های زندگانی حضرت جوادالائمه (ع) در شب شهادت ایشان

۲۰ خرداد ۰۳ 6۰37

سیره زندگانی جوانترین امام شیعه حضرت امام جواد(ع)، چراغی روشن برای رسیدن به سعادت و عاقبت بخیری است .

به گزارش آسمانی نیوز، حجت الاسلام محمدجعفر افشار در مراسمی که در مسجد قمر بنی هاشم(ع) به مناسبت شب شهادت نهمین امام شیعیان، حضرت جوادالائمه(ع) برگزار شد، به سخنرانی پیرامون سیره و آموزه های این امام بزرگوار اشاره پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود به زندگانی حضرت جواد(ع) اشاره کرد و گفت : ایشان اولین امامی بودند که در خردسالی به امامت رسیدند . مدت امامت حضرت هفده سال بود و در سن بیست و پنج سالگی به شهادت رسیدند. امام رضا(ع) ایشان را پربرکت ترین مولود برای شیعه معرفی کردند و در روایات گفته شده برای حاجات مادی به این امام متوسل شوید که مظهر جود و بخشش هستند.

افشار همچنین به حدیثی از امام جواد(ع) اشاره کرد که در آن حضرت راه کمال و رسیدن به خدا را در یک جمله بیان کرده اند. امام جواد(ع) می‌فرمایند‌: هر کس به گوینده ای گوش فرا دهد، ‌او را پرستیده است. پس اگر گوینده، ‌از خدای متعال می گوید، ‌او خدا را پرستیده است و اگر گوینده، ‌از طرف شیطان حرف می زند، به یقین، شیطان را پرستیده است.

وی در بیان این حدیث ارزشمند به این نکته اشاره کرد که سخن در روح انسان اثر می گذارد. امروزه دلیل انحراف بسیاری از مردم، تاثیرات رسانه هایی است که هدفشان دور کردن انسان از معارف الهی است. این حدیث به مردم یادآور می شود که آموزه های خود را از کانال قرآن و اهل بیت(ع) دریافت کنند.

سخنرانی ایشان با دعا برای فرج امام زمان(عج)، رفع مشکلات مردم جهان خصوصا مردم مظلوم غزه به پایان رسید.

انتهای پیام/کانون_خدمت_رضوی_منطقه_نوزده_تهران

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید