» اجتماعی » آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج: مسیر دولت خدمت به مردم و مستضعفین است
اجتماعی - البرز - جدیدترین اخبار - دولت - سیاسی - صفحه اصلی

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج: مسیر دولت خدمت به مردم و مستضعفین است

۲۰ فروردین ۰۱ 1۰51

آسمانی نیوز :نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم فروردین‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه دهم رمضان روز وفات حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه است، بیان داشت: حضرت خدیجه بانوی بزرگواری است که نَسَب شریفش با جد چهارم رسول خدا یعنی قُصَی‏ بن‏ کِلَاب یکی و درنتیجه از ذریه حضرت ابراهیم به‌حساب می‌آید و دین حنیف داشته است.

حضرت خدیجه لقب الهی ام المومنین را به شایستگی دریافت کرد

وی بابیان اینکه حضرت در همان زمان به القابی نظیر طاهره، ام الایتام و سیده قریش شهرت داشتند، اظهار داشت: تقریباً تمام ثروتمندان مشهور آن منطقه از حضرت خدیجه سلام‌الله علیها خواستگاری کرده بودند اما درنهایت به خاطر پاکی، امانت‌داری، هوش و همچنین اطلاعاتی که از پسرعموی خودش، وَرَقَه بن نوفل دریافت کرده بود و بعضی علماء یهود داده بودند و خواب صادقه ای که دیده بود به عقد رسول خدا درآمد و لقب الهی ام المومنین را به شایستگی دریافت کرد.

حضرت خدیجه در زمان ازدواج دوشیزه و سن شریفشان ۲۸ سال بود

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حضرت در زمان ازدواج دوشیزه و سن شریفشان ۲۸ سال بود، عنوان کرد: بیان مشهور و معروفی در جامعه مطرح است اما علی التحقیق درستش همین است که ۲۸ ساله بوده و ازدواج قبلی هم نداشته که در این رابطه در کتاب مناقب آل ابی‌طالب ج ۱ می‌نویسد: «أَنَّ النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله تَزَوَّجَ بِهَا وَ کَانَتْ عَذْرَاءَ … أَنَّ رُقَیَّهَ وَ زَیْنَبَ کَانَتَا ابْنَتَیْ‏ هَالَهَ أُخْتِ‏ خَدِیجَهَ». حضرت پیغمبر خدیجه کبری را به عقد خودش درآورد درحالی‌که او دوشیزه بود. (چون میگویند ازدواج‌کرده بوده و رقیه و زینب داشته) درحالی‌که زینب و رقیه دختران خواهر او هاله بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه بحث تحقیقی نمی‌خواهم کنم اما علی التحقیق سن حضرت خدیجه با پیغمبر مطابقت داشته وزندگی مشترک حضرت با پیامبر ۲۵ سال ادامه داشت، تأکید کرد: اگر خود زمان ولادت حضرت صدیقه طاهره را بسنجیم باسن‌وسال حضرت خدیجه، باید معجزه‌ای صورت گرفته باشد که این را به‌عنوان معجزه مطرح نمی‌کنند؛ چون باید از ۶۰ سال گذشته باشد.

اهل‌بیت عصمت و طهارت یکی از افتخارات خودشان را انتساب به حضرت خدیجه می‌دانستند

وی بیان اینکه اهل‌بیت عصمت و طهارت یکی از افتخارات خودشان را انتساب به حضرت خدیجه می‌دانستند، تصریح کرد: امام مجتبی دربیانی فرمودند: «… کُنْتُ‏ أَنَا أَشْبَهَ‏ النَّاسِ‏ بِخَدِیجَهَ الْکُبْرَى». من شبیه‌ترین افراد به خدیجه کبری هستم. حالا این شباهت‌ها هم معنوی می‌تواند باشد هم ظاهری؛ اما به هر جهت خودشان را منتسب می‌کردند لذا این به خاطر جلالت جایگاه و رفعت مقامی بود که حضرت خدیجه داشت.

خناسان و دشمنان اهل‌بیت حضرت خدیجه را در کتب خودشان تخریب کرده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه خناسان و دشمنان اهل‌بیت این شخصیت نورانی و فداکارِ نسبت به رسول خدا و اسلام را در کتب خودشان تخریب کرده‌اند، گفت: یکی از کینه‌های اساسی که داشتند، ام الزوجه (مادرزن) بودن برای امیرالمؤمنین بود به خاطر شدت بغضی که به علی بن ابی‌طالب داشتند. البته منافقین همین بغض را نسبت به رسول خدا هم داشتند و کینه خود را نسبت به خدیجه سلام‌الله علیها اعمال کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: به‌هرتقدیر این بانوی بزرگ و بزرگوار در روز دهم ماه مبارک رمضان در شعب ابی‌طالب در عام الحزن از دنیا رفت و رسول خدا تا آخرین روز زندگی خودش از او به بزرگی و نیکی یاد می‌کرد.

برجام برای مردم ما درس‌های فراوانی داشت

وی در بخش دیگری بابیان اینکه بیستم فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای است، گفت: در این روز گرامی می‌داریم تلاش‌ها و مرارت‌هایی که دانشمندان هسته‌ای ما در طول سال‌ها برای رسیدن به این دانش و فناوری کشیدند و در این راه شهداء گران‌قدری همچون شهریارى، علی‌محمدی، احمدى روشن و رضایی‌نژاد را تقدیم کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه قصه برجام برای مردم ما درس‌های فراوانی داشت، گفت: برجام بدعهدی و چهره واقعی دشمنان را شفاف‌تر کرد و درنتیجه مردم بی‌اعتمادتر شدند و یاد گرفتند علاوه بر اعتماد به سنن الهی، تنها راه دست‌یابی به اهداف بلند عدم انعطاف و مقاومت در مقابل دشمن و استفاده از توان داخلی و نهادینه کردن شعار ما می‌توانیم هست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: با عملیاتی کردن همین شعار بود که جوانان دانشمند کشور که هیچ‏کس به آن‌ها کمک نمى‏کرد و اجازه استفاده از محصولات صنعتى و پیشرفت‌های فناورى را نمی‌داد، هسته‌ای شد و در بحث سلول‌های بنیادی که دنیا به او بی اعتناء بود؛ یعنی کشور در این مسیر قدمی نداشت و کسی او را نمی‌شناخت، شد جزء هشت کشور دنیا و حیوان تولید کرد و امروز نیز موشک نقطه زن و ماهواره‌بر دارد.

در گام دوم انقلاب، نسل سوم و چهارم مصمم‌تر و پرتوان‌تر کشور را به قله‌های بلند خواهند رساند

وی بابیان اینکه با این پیشرفت معلوم است که دشمنان تلاش می‌کنند این کشور را به هر ترفندی شده به‌خصوص از راه مسائل اقتصادی و تحریم عقب نگه‌دارند و زمین‌گیر کنند، گفت: بیش از چهل سال است مردم مقاومت کرده‌اند و من‌بعد هم دشمن را بیشتر سرخورده و مأیوس خواهند کرد. همه دنیا به‌زودی خواهند دید در گام دوم انقلاب، نسل سوم و چهارم مصمم‌تر و پرتوان‌تر باتجربه‌ای ارزنده از گام اول با سرعت و قوت بیشتر در بحث علم و فناوری پیش خواهد رفت و کشور را به قله‌های بلند خواهند رساند.

ما هرگز داخل درهاى بسته زندگى نمى‏کنیم

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه اتفاقاً ۲۰ فروردین روز قطع رابطه سیاسی با آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود و این‌ها خودشان اول اقدام به قطع رابطه کردند، یادآور شد: حضرت امام سیاست ارتباطی با دنیا را در همان زمان بیان کردند و همین سیاست را حضرت آقا هم دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات امامین انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: امام فرمود: «ما هرگز داخل درهاى بسته زندگى نمى‏کنیم، ولى این درها را نیز براى استعمارگران بازنمی‌نماییم. روابط خارجى ما بر اساس حفظ آزادى، استقلال و حفظ مصالح و منافع اسلام و مسلمین است و بر این اساس، هر کشورى که مایل باشد، با احترام متقابل عمل مى‏کنیم. (ما مى‏خواهیم) با همه دولت‏ها رابطه داشته باشیم، یعنى رابطه دوستانه، نه روابط بین ارباب و رعیت».

وی در ادامه با طرح پرسشی عنوان کرد: دراین‌بین راه‌حل چیست؟ راه‌حل همان است که رهبری فرمودند که احتیاج به‌واسطه و مذاکره و امثال این‌ها نیست، و آن این است که دست از دشمنی بردارند که حضرت آقا فرمودند: «بنابراین بنده مسئولان آمریکایى را هدایت می‌کنم؛ اگر دنبال راه عاقلانه می‌گردند، راه عاقلانه این است که سیاست خود را تصحیح کنند؛ عمل خود را تصحیح کنند و دست از دشمنى با ملت ایران بردارند».

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه اذعان داشت: خب این دستور است؛ اما نمی‌توانند، نمی‌توانند دشمنی نکنند چراکه ذات آن‌ها دشمنی و خونریزی است. گاهی مستقیم وارد عمل می‌شوند که در این دوره توجه کردند و متوجه شدند که نمی‌توانند خیلی صریح این‌گونه اعمال را انجام دهند. چهره و وجهه‌شان در دنیا خراب می‌شود؛ یعنی خراب‌تر از اینی که هست می‌شود؛ لذا نیابتی عمل می‌کنند و گروه‌های جاهل و معاند و تکفیری و داعشی را ایجاد و تربیت می‌کنند، مأموریت می‌دهند که ترور کنند و خسارت بزنند.

محکومیت هتک حرمت حرم امام رضا (ع) از سوی علمای اهل سنت قابل‌تقدیر و تشکر است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به جنایت تروریستی حرم امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: شهادت این دو روحانی بزرگوار و عزیزی که خدوم بودند، جهادی بودند، در صحن مقدس رضوی مصداق همین پستی و پلشتی و پلیدی استکبار است، محکوم همه انسان‌های آزاده است. الحمدالله اهل سنت به هتک حرمت حریم رضوی و شهادت این طلاب واکنش نشان دادند که قابل‌تقدیر و تشکر است.

وی تأکید کرد: آنچه باید به آن توجه داشته باشیم این است که آمریکا و اذنابش و صهیونیست‌ها در بن‌بست شدیدی در منطقه قرار گرفتند و طرح‌هایی که داشتند با شکست مواجه شده، مفتضحانه ناچار شدند از منطقه خارج شوند و هر چه می‌توانند وحدت امت اسلامی را به هم بزنند. تلاششان این است که این وحدت از بین برود چراکه هر چه وحدت در جامعه مسلمین در بلاد اسلامی بیشتر باشد بی‌خوابی و کابوس آمریکا و اذناب او بیشتر است؛ لذا تلاش می‌کنند با انواع اختلافات مثل اختلاف بین شیعه و سنی، اختلاف بین ایرانی و افغانستانی تنش‌زایی کنند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه در جنگ هشت‌ساله و دفاع مقدس بیش از ۳۰۰۰ نفر از شهدای دفاع مقدس افغانستانی هستند، گفت: در مسئله فاطمیون که عمده‌اش دفاع از کیان ایران و حریم ایران بوده است، در دفاع از حرم، افغانستانی‌ها بودند که تعدادی از شهدای آن‌ها از استان خود ما هستند.

روز قدس مظهر و نماد وحدت مسلمین است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آن‌ها شایعه می‌کنند و توسعه می‌دهند این اختلافات را تا نفع خودشان را بگیرند، گفت: به‌خصوص در ماه مبارک رمضان این تحرکات را از خودشان نشان می‌دهند که اتحاد مسلمین و وحدت مسلمین در جهان اسلام بیشتر می‌شود و به روز قدس نزدیک می‌شوند که مظهر و نماد وحدت مسلمین است و تجلی این وحدت هست.

وی بابیان اینکه ضرباتی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی صهیونیست‌ها خوردند و شکست‌های مفتضحانه برای آن‌ها به وجود آمد، نشان از پاشیده شدن و از بین رفتن نزدیک آن‌هاست، گفت: حالا می‌خواهند با حرمت‌شکنی حرم رضوی و با به شهادت رساندن دو روحانی که آرمان روحانیت از اول این بوده است که در همین مسیر حرکت کند، مثلاً جبران مافات کنند.

روحانیت اصیل از روز اول، کفن خودش را به سرش بسته و در عرصه‌های مختلف حاضر بوده است

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه روحانیت اصیل از روز اول، کفن خودش را به سرش بسته و در عرصه‌های مختلف حاضر بوده است، گفت: در هیچ عرصه‌ای از عرصه‌های خدمت به مردم و دفاع از اسلام و قرآن و عترت شما نمی‌بینید که شهادت نصیب روحانی‌ای نشده باشد و لحظه‌ای در دفاع از قرآن و اسلام ناب کوتاهی ندارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: ما همان‌طور که مکرر عرض کرده‌ایم بازهم تکرار می‌کنیم تا آمریکا با ملت ایران دشمنی می‌کند طرح‌های خباثت آلود برای به تسلیم کشاندن ملت ایران می‌کشد و تا تهدید و ارعات و ترور مستقیم و نیابتی دارد پیام ملت ایران به او یک‌چیز است مرگ بر آمریکا.

هنرمند انقلابی رسالتی بزرگ بر عهده دارد

وی در بخش دیگری بابیان اینکه بیستم فروردین‌ماه مصادف است با شهادت هنرمند متعهد و بسیجى، شهید سید مرتضى آوینى در سال ۱۳۷۲ که به‏عنوان روز هنر انقلاب اسلامى نام‏گذارى شد، گفت: هنر و رسانه یکی از ابزارهای بسیار مهم و تأثیرگذار در انتقال ارزش‏ها و مبانى فکرى انقلاب اسلامى به جامعه است، پس هنرمند انقلابی رسالتی بزرگ بر عهده دارد او باید مبانی انقلاب مثل استکبارستیزى و عدالت‌طلبی و حمایت از مستضعفان و امثال‌ذلک را خوب بشناسد و خود را متعهد به انتقال هنرمندانه این ارزش‌ها بداند.

هنرمند انقلابی حقیقت چهره استکباری جامعه جهانی را به مخاطب خود نشان می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه هنرمند انقلابى درعین‌حال که خداشناس و موحد است و در تقویت توحید، تولید می‌کند هرگز از مقابله با تفکر غیر الهى و ضد دینى غرب غافل نیست، گفت: هنرمند انقلابی با بصیرت و هوشیاری، هنرمندانه حقیقت چهره استکباری جامعه جهانی را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: خدا رحمت کند شهید آوینی خود را متعهد می‌دانست که باهنرش در مقابل تهاجم فرهنگى دشمن بایستد و پرتوان این کار را کرد و این رسالتِ امروز هنرمندان ماست. لذا شهید آوینی هم هنرمند انقلابی بود و هم هنرش انقلابی بود.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا به هنرمندان دربیانی فرمودند: «این زمانه را تصویر کنید، با این تصویرِ خودتان زمانه را غنى کنید. هرچه که شما بگویید که خوب باشد، درست باشد، مستحکم باشد، متین باشد، پرمغز باشد، این زمانه‏ى شمارا غنى مى‏کند؛ این ظرف را پر مى‏کند از محتواى باارزش و غنى و مستغنى‏کننده.»

مسیر دولت خدمت به مردم و مستضعفین است / همه باید کمک کنند تا این مسیر طی شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نوزدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به البرز، بیان داشت: روز گذشته رئیس‌جمهور محترم با تعدادی از وزراء به این منطقه آمدند و جلسات و دیدارهایی با اقشار مختلف و مسئولین داشتند. طرح‌ها و مصوباتی تصویب شد که ان‌شاءالله به‌زودی توسط دستگاه‌های مربوطه اجرائی می‌شود و قسمتی از مشکلات استان که سالیان درازی است با آن‌ها موجه است و از کمبودها رنج می‌برد ان‌شاءالله جبران می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: جلسه ایشان هم فشرده بود و تا آخر شب و بلکه بعد از نیمه‌شب طول کشید. حضور فعال درجاهای مختلف داشتند و از بعضی از پروژه‌ها از نزدیک دیدار کردند و دستورات لازم را دادند.

دست‌هایی نمی‌خواهند دولت کارآمد و توانمند باشد

وی بابیان اینکه مسیر دولت به حمدالله مسیر خدمت به مردم و مستضعفین است و باید کمک کرد و همه باید کمک کنند تا این مسیر طی شود، گفت: البته بالاخره دست‌هایی هستند و عواملی شاید باشند که نخواهند نشان بدهند که این دولت کارآمد و توانمند است؛ چون بعضی‌ها بالاخره شیطنت و خناسی دارند؛ اما مسیر و روندی که انسان می‌بیند و حس می‌کند و از نزدیک ملاحظه می‌کند مسیر اصلاح است، مسیر درست کردن جایگاه‌هایی است که تخریب‌شده و از بین رفته است.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: مقدمه سفر ایشان جلسات متعددی بود که استاندار محترم با مسئولین بزرگواری که باید منشأ اثر باشند در پروژه‌ها و طرح‌ها، در تهران برگزار شد و اعتبارات ریالی که باید انجام بگیرد را قبلاً رفت‌وبرگشت کردند و به یک پرونده رساندند که آن پرونده دیشب توسط رئیس‌جمهور محترم بالاخره در استان تصویب شد و ان‌شاءالله برای اجرا می‌رود.

باید همه تلاش کنیم تا کمبودها حل شود

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: چون زمین‌گیر بودن و خسارات و عقب‌ماندگی‌ها زیاد است یک‌وقت می‌بینید که همه آن کارها هم انجام شود چیزی نشان داده نشود چون بعضی وقت‌ها خرابی زیاد است. من به خود آقای رئیس‌جمهور هم گفتم: ما در بعضی از پروژه‌ها مثل پارک علم و فناوری نفر چهارم کشور هستیم؛ اما در ردیف بودجه بیست و هشتم هستیم؛ یعنی بودجه را دو برابر کنند هم می‌شویم بیست و ششم، نمی‌شویم نفر سوم. از اول بودجه خراب است لذا بعضی وقت‌ها ضعف‌ها این‌طور هست؛ اما روند و مسیر به سمت اصلاح و جبران گذشته است که ان‌شاءالله باید همه تلاش کنیم که این کمبودها حل شود.

مساجد پایگاه قرآنی شود

وی در بخش پایانی با اشاره به دیدار جامعه قرآنی کشور با رهبر معظم انقلاب، گفت: نکاتی را که حضرت آقا در جلسه قرآن برای قاری‌ها فرمودند و بحث عمومی هم داشت و اینکه مساجد پایگاه قرآنی بشود نکته مهمی است که خودمان این کار را تقریباً ۱۵ سال قبل در تهران شروع کردیم و همین طرح را در آنجا انجام دادیم؛ یعنی در مسجد این طرح قرآنی شروع شد و بعد مساجد اطراف هم زیرپوشش قرار داده شدند. خودشان البته فعال شدند از طریقی که ما فراهم کردیم و یک جریان قرآنی در آن منطقه ایجاد شد و هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه گفت: من وقتی هم که آمدم به این استان در سال ۹۳ همین کار را در مصلی شروع کردم؛ اما متأسفانه دوستان همکاری لازم را نکردند و من هم دیدم که چون قرآن تضعیف می‌شود دیگر ادامه ندادم. چون برای بسط و تحقق این کار، جامعه قرآنی استان باید اهتمامی داشته باشد و خود مردم که ما ان‌شاءالله در سال آینده یعنی در سال ۱۴۰۱ شاهد این جهش در مسئله قرآنی مساجد و محلات با برنامه‌ریزی‌ای که شده خواهیم بود و شما هم کمک خواهید کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید