» سیاسی » تاکید ولایتی بر احیای آثار مفاخر ملی
سیاسی

تاکید ولایتی بر احیای آثار مفاخر ملی

۲ شهریور ۹۵ 0۰11

[ad_1]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی، دویست و یکمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست علی‌اکبر ولایتی در  دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 ولایتی در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی زکریای رازی به عنوان یک پزشک فیلسوف گفت: زکریای رازی در طول عمر خود بیش از ۴۲ عنوان تألیف داشته که تنها الحاوی مشتمل بر ۲۳ جلد است و باید جنبه ایرانی بودن شخصیت وی از طریق انتشار آثاری که به زبان فارسی نگاشته شده‌، برجسته شود.

در این جلسه مقرر شد برای ترجمه و انتشار کامل الحاوی تا پایان مهرماه اقدام شود.

در ادامه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در خصوص بررسی نحوه حفاظت از آثار باستانی کشورمان در مقابل برخی از اقدامات تخریبی به بحث و تبادل نظر پرداخت و در این ارتباط معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سازمان میراث فرهنگی به طور منظم پیگیر به روزرسانی لیست قرمز آثار باستانی سرقت شده از کشور است.

وی افزود: با توجه به اقدامات سازمان میراث فرهنگی پنجمین محموله از آثار باستانی که به خارج از کشور قاچاق شده بود به کشورمان باز خواهد گشت.

ولایتی هم با تاکید بر این نکته که اماکنی مانند رصدخانه مراغه به عنوان یکی از شاهکارها و دستاوردهای تمدن ایران اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: تلاش‌های کشورمان در زمینه احیای مفاخر و آثار تمدن اسلامی ایرانی می‌تواند خنثی کننده برخی اقدامات در زمینه مصادره این مفاخر باشد.

اعضاء کمیته هم در خصوص تفاوت میراث معنوی ملموس و ناملموس در روند ثبت بین‌المللی، اهمیت آثار باستانی کشور در نگارش تاریخ هنر، در نظر گرفتن ضوابط بین‌المللی حاکم بر این حوزه‌ها و … نظرات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید