» اقتصاد » مجلس با هر فردی که در حوزه خدمت‌گزاری نتواند خوب انجام وظیفه کند، برخورد می‌کند
اقتصاد - اقتصادی - قوه قضائیه - مجلس شورای اسلامی

مجلس با هر فردی که در حوزه خدمت‌گزاری نتواند خوب انجام وظیفه کند، برخورد می‌کند

۱ اسفند ۰۱ 1۰35

نماینده مردم داراب و زرین‌ دشت در مجلس شورای اسلامی گفت : در زمینه تولید، عرضه و قیمت گوشت و مرغ و لبنیات و… در قالب ۶۰مکاتبه به رئیس جمهور، سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه ایرادات و کم کاری‌ها ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛ محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره گرانی گوشت و مشکلات پیش آمده در این بخش گفت : ما در حوزه نهاده‌های دامی و پروتئین قرمز دچار افزایش قیمت جهانی شده‌ایم. منتها ما باید فضا را مدیریت کنیم. امروز در بازدید از غرفه فروش گوشت در میادین میوه و تره بار، مشاهده کردم که گوشت‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می شود گوشتی که ۳۰ تا ۴۰ درصد چربی داشت. احتمال می‌رود که این گوشت‌ها اغلب دام‌های حذفی یا مازاد کشورهای دیگر هستند. تاکید من این است که این حوزه باید با دقت بیشتری مدیریت و بر آن نظارت شود.

نماینده مردم داراب و زرین‌ دشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز بعدازظهر وزیر کشاورزی برای سوال و جواب و توضیحات به مجلس دعوت شده است. قبلا هم تاکید کرده بودیم در مورد میوه شب عید و پروتئین سفید و قرمز به گونه‎‌ای عمل شود که مشکلی پیش نیاید.

عسکری با تاکید بر اینکه با پیگیری‌هایی که تاکنون مجلس شورای اسلامی انجام داده است، وزیر کشاورزی در رابطه با کل مشکلات بخش کشاورزی کارت زرد گرفته است؛ خاطرنشان کرد : حدود ۶۰ مکاتبه در مورد مسائل حوزه کشاورزی مرغ، تخم‎‌مرغ، نهاده‌های دامی و کشاورزی، گوشت سفید و قرمز و لبنیات با آقای رئیس جمهور صورت گرفته است و ایرادات و کم‌کاری و سهل‌انگاری‌ها را در قالب بازرسی به سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه قضایی اعلام کرده‌ایم. امروز هم نتیجه نشست کمیسیون را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امروز آقای وزیر کارت قرمز دریافت خواهند کرد؟گفت: مجلس شورای اسلامی باکسی تعارف ندارد و با هر فردی که در حوزه خدمت‌گزاری نتواند خوب انجام وظیفه کند، برخورد می‌کند و حتما پیگیری قانونی صورت خواهد گرفت.ضمن اینکه رویکرد ما تعامل با دولت است و معتقدیم که باید به دولت کمک کنیم که در حال کمک هم هستیم، ولی در جایی که وزرا نتوانند به درستی کار انجام دهند این حق قانونی مجلس است که تذکر، کارت زرد و قرمز بدهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی درباره راه‌کارها و پیشنهادهای مجلس برای کنترل قیمت ها گفت: اکنون با توجه به شکل‌گیری نشست‌های مشترک بین مجلس و دولت، پیش بینی ما این است که به زودی قیمت‎ها تغییراتی از نظر کاهشی خواهد داشت.

عسکری در پاسخ به این پرسش که آیا مردم منتظر کاهش قیمت باشند؟توضیح داد: گوشت اکنون را در بازار باید کیلویی ۲۳۰ هزار تومان عرضه ‌کنند و بیش از این نیست.قیمت‌های گزاف و گران را مجلس اصلا نخواهد پذیرفت و قبول نخواهیم کرد، اگر چنین موردی باشد حتما با آن برخورد خواهد شد و سریع ورود خواهیم کرد تا دستگاه قضایی ورود کند و برخوردهای لازم صورت گیرد.قسمتی از مشکلاتی که برای کشور در بحث گرانی‌ها به وجود آمده است، مربوط به فضای بین‌المللی است. جنگ اوکراین و روسیه روی همه اینها تاثیر گذاشته است.مشکلات اقتصادی در کشورهای دیگر جهان نیز وجود دارد به طوری که در کشورهای اروپایی فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند، اما در ایران کنترل و مدیریت صورت می‌گیرد.مجلس نیز با دولت در تعامل است و نگاه ما این است که با تعامل کارها را پیش ببریم همانطور که تا کنون اینگونه بوده است. در جاهایی ایراداتی وجود دارد، برخیس از دستگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند ما نیز طبق قانون برخورد و پیگیری کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین‌ دشت در مجلس شورای اسلامی با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و افزایش تقاضا، برای این موضوع گفت: با جلساتی که با دولت داریم به وی‍ژه جلسه فردا درباره میوه، عید نوروز، مرغ و گوشت شب عید تصمیم گیری خواهیم کرد که در آستانه عید نوروز در این اقلام با کاهش قیمت صورت گیرد.

وی درباره نیاز کشور به واردات گوشت در این شرایط گفت: به خاطر افزایش قیمت نهاده‌های دامی تعدادی از دام‌های مولدمان از بین رفته است، اما تعداد دام‌ها در شرایطی است که نیاز کشور را فراهم کند و به واردات نیز، نیازی نیست چرا که ما در حال صادرات دام سبک هستیم و اگر بحث صادرات را مدیریت کنیم، نیازی به واردات نداریم. اگرچه می توان برای روزهای نیاز واردات نیز باید صورت گیرد.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه  معتقد هستم دولت و مجلس باید با هم  در تعامل بیشتر باشند و تا کنون نیز این چنین بوده است، خاطرنشان کرد:  ما تاکیدمان بر این است که دستگاه‌های متولی مانند وزارت جهاد کشاورزی و صمت باید ورود جدی در حوزه توزیع و نظارت داشته باشند. میزان تولید محصولات پروتئینی قرمز و سفید در کشور به گونه‌ای است که نیاز کشور را تامین می‌کند.ایرادات در دستگاه‌های اجرایی و مربوط به مدیران است. در توزیع و نظارت مشکل وجود دارد، اگر در این دو حوزه مشکلات حل شود، به طور کل مشکلات حل خواهد شد و قیمت‌ها تثبیت خواهد شد. تلاش خواهیم کرد که تا عید قیمت‌ها تثبیت شود.

عسکری در پایان درباره تامین میوه شب عید مردم گفت : در مورد میوه شب عید هم امروز گزارش نهایی داده خواهد شد و قرار است که سیب قرمز و سیب طلایی، پرتقال تامسون و والنسیا با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد./

انتهای پیام

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید