اجتماعی - تحقیقات - جدیدترین اخبار - دانشگاه - سبک زندگی - شهروند خبرنگار - صفحه اصلی - علم و فناوری - مسافرت رفتن

۱۹ اردیبهشت ۰۲ 4۰189

 

 

 

 

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا است که شامل شبه جزیره ایبری و چندین جزیره و شهر خودمختار در آفریقای شمالی و اقیانوس اطلس می شود. اسپانیا دارای ۵۰ استان و ۱۷ جامعه خودمختار است.

برخی از شهرهای مهم و دیدنی اسپانیا عبارتند از:

  • مادرید پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا است که در مرکز کشور قرار دارد. مادرید مرکز سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حمل و نقل اسپانیا است و دارای بسیاری از بناهای تاریخی، موزهها، گالریها، پارکها و میدانهای زیبا است. مادرید همچنین یک شهر پویا و پر جنب و جوش است که دارای زندگی شبانه فعال و رویدادهای فرهنگی متنوع است.
  • بارسلونا دومین شهر بزرگ و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اسپانیا است که در ساحل شمال شرقی در جامعه خودمختار کاتالونیا قرار دارد. بارسلونا شهری باستانی، هنرمندانه، خلاق و مدرن است که دارای بناهای منحصر به فرد سبک مدرنیسم، مثل آثار آنتونی گائودی، است. بارسلونا همچنین دارای سواحل زیبا، بازارهای رنگین، خیابانهای پر زرق و برق و فضای جشمگیر است.
  • والنسیا سومین شهر بزرگ و چهارمین جامعه خودمختار در اسپانیا است که در ساحل شرقی در بخش خودمختار والنسیا قرار دارد. والنسیا شهر تاریخ و تکنولوژی است که دارای باغ حیوانات، شهر هنر، (City of Arts and Sciences)، بازار قدیمیو کلیساها است. والنسیا همچنین محل تولد پائلا (Paella)، غذای معروف اسپانیایی است که از برنج، گوشت، ماهی و میگو تهیه می شود.
  • سویل یا سویا چهارمین شهر بزرگ و پایتخت جامعه خودمختار اندلس در جنوب اسپانیا است. سویل شهری با اثرات فرهنگی مختلف از تمدنهای روم، مور، یهود و مسیحی است که دارای بناهای زیبا و مجلل، مثل کاخ آلکاثار (Alcázar)، کاتدرال سویل (Seville Cathedral) و برج گیرالدا (Giralda) است. سویل همچنین محل تولد فلامنکو (Flamenco)، رقص و موسیقی سنتی اسپانیایی است.
  • گرانادا پنجمین شهر بزرگ و یکی از شهرهای تاریخی در جامعه خودمختار اندلس است که در پایین رشته کوههای سیرا نوادا (Sierra Nevada) قرار دارد. گرانادا شهری است که دارای تاریخچه غنی و تأثیرات فرهنگی موروها است( موروها، سنت های عربی را از سرزمین خود یعنی شمال آفریقا به آندولوس و گرانادا بردند) که در بناهای زیبا و باشکوه آن به چشم می خورد. برجستهترین نمونه آن قلعه آلحمبرا (Alhambra) است که یک شاهکار هنر و معماری اسلامی است. گرانادا همچنین دارای بازار قدیمی، خانقاهها، حمامهای عمومی و باغهای زیبا است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

اسدالله راه خدا

  • ×

    با ما در ارتباط باشید