» اخبار جدید » محافل اقامه عزای فاطمی / ۲ مراسم عزاداری در دهه اول فاطمیه برگزار شد
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - کانون های خدمت رضوی استان تهران - مناسبت ها

محافل اقامه عزای فاطمی / ۲ مراسم عزاداری در دهه اول فاطمیه برگزار شد

۱۲ آذر ۰۲ 4۰49

 

کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵ تهران همزمان با ایام عزاداری حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به برگزاری مجالس اقامه عزا و تبیین معارف اهل بیت (علیهم السلام) اقدام کرد.

به گزارش آسمانی نیوز، شهناز سیفی مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه ۵ تهران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: از آنجا که حضرت زهرا (س) ام الائمه (ع) هستند و ام نیز در لغت عرب به معنای اصل و ریشه است اهمیت عزاداری برای ایشان برابر با عزاداری برای همه ائمه اطهار (ع) است.

وی هدف برگزاری این روضه ها و محافل عزاداری را زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت(ع) و تسریع وکننده ظهور صاحب الزمان (عج) برشمرد و عنوان کرد: در حقیقت اقامه عزا برای حضرت زهرا (س) به معنای احیای امر ایشان است و باید در تجمعات و عزاداری‌ها به این مسئله توجه شود.

سیفی اظهار داشت: محافل اقامه عزای خانگی به مدت ۵ روز در محله جنت آباد جنوبی صبح ها ساعت ۹و ایران زمین جنوبی عصرها ساعت ۱۶ برپا شد و با استقبال خوب اهالی محله ها روبرو شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مراسم علاوه بر عزاداری قرائت زیارت آل یاسین جهت تسلی قلب صاحب الزمان(عج) و حدیث کسا و به پنج تن آل عبا و حضرت مهدی(عج) متوسل شدند،« یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی »

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید