» صفحه اصلی » استقبال از مسلمیه/ تجمع هیئت های مذهبی در شب شهادت امام محمد باقر(ع) 
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

استقبال از مسلمیه/ تجمع هیئت های مذهبی در شب شهادت امام محمد باقر(ع) 

۲۰ خرداد ۰۳ 3۰32

تجمع هیئت های مذهبی منطقه۵ تهران همزمان با سالروز شهادت امام باقر(ع) با حضور خادمیاران رضوی و برپایی چایخانه حضرتی در آستان مقدس امامزادگان باغ فیض برگزار می‌شود.

به گزارش آسمانی نیوز، مرتضی متشرعی مسئول کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ۵تهران و دبیر اجرایی مراسم گفت: تجمع پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در آستان مقدس امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون(س) با حضور خادمیاران رضوی و هیئت های عزاداری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تجمع هیئت های مذهبی در ایام مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که قدمت صد ساله دارد، بر این اراده شدیم که در منطقه ۵ یک شب اقامه عزای امام باقر (ع) در طلیعه مسلمیه داشته باشیم و هئیت های سطح منطقه حضور پر شور داشته باشند.

متشرعی در ادامه افزود : این مراسم بعد از نماز مغرب با قرائت زیارت عاشورا و تلاوت کلام الله مجید آغاز می شود، سخنرانی مراسم با حجت الاسلام و المسلمین شیخ امید کولیوند و مادحین مرثیه سرایی و اقامه عزا می شود.

وی عنوان کرد: این مراسم به همت هیئات مذهبی و مادحین منطقه ۵، مردم متدین و انقلابی منطقه برگزار می شود . برپایی چایخانه حضرت رضا (ع) توسط کانون خدمت رضوی منطقه زینت بخش مراسم و پذیرای عزاداران خواهند بود.

آئین مسلمیه همزمان با شب شهادت امام محمد باقر (ع) به مدت سه شب تا شب شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) هر ساله برگزار می‌شود بزرگترین و با قدمت ترین مراسم سوگواری در پایتخت کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/۳/۱۹

#کانون_خدمت_رضوی_منطقه_۵_تهران

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید