» سیاسی » برگزاری جلسات منظم شورای نگهبان و مجلس هر دو ماه یک بار
سیاسی

برگزاری جلسات منظم شورای نگهبان و مجلس هر دو ماه یک بار

۲۵ مرداد ۹۵ 0۰19

[ad_1]

غلامرضا کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیات نشست مشترک امروز هیئت‌رئیسه مجلس با اعضای شورای نگهبان، گفت: در این جلسه پیرامون همگرایی و هم‌افزایی مجلس و شورای نگهبان برای توسعه کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری و تقویت سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب درباره برنامه ششم توسعه بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه سریع‌تر در این شورا بررسی و به مجلس اعلام شود.

کاتب افزود: همچنین در بخش دیگری از این جلسه، مباحثی درباره قانون انتخابات مجلس برای ارتقای اعتماد مردم در جهت آرامش و امنیت بیشتر آنها برای حضور در صحنه انتخابات بحث و تبادل نظر شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که جلسات مشترک شورای نگهبان با اعضای هیئت‌رئیسه مجلس به طور منظم و تقریبا هر دو ماه یک بار برگزار شود.

کاتب اضافه کرد: همچنین در بخش دیگری از این جلسه، مقرر شد جایگاه خاصی برای حقوقدانان شورای نگهبان در مجلس در نظر گرفته شود تا با نمایندگان ارتباطات بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: در جسله امروز اعضای هیئت‌رئیسه مجلس درباره بررسی قانون انتخابات نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان بر تقویت و افزایش بُعد نظارتی مجلس بر دستگاه‌‌های اجرایی تأکید کرد و معتقد بود که هر چه نظارت مجلس بیشتر باشد، کارآمدی نظام بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید