» اخبار جدید » خادمیاران رضوی با جانباز دفاع مقدس دیدار کردند
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

خادمیاران رضوی با جانباز دفاع مقدس دیدار کردند

۱۹ اسفند ۰۰ 2۰95

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز، خادمیاران کانون‌های خدمت عمومی، هنر و محصولات فرهنگی خدمت رضوی با حضور شهردار منطقه ۶، معاونت اجتماعی و فرهنگی در معیت پرچم متبرک رضوی با جانباز دوران دفاع مقدس سردار مصطفی باغبانی دیدار و از فداکاری‌ها وی تجلیل کردند.

سردار مصطفی باغبانی در بیان خاطراتی از گذشته پرداخت و گفت: سال ۱۳۴۲ در یک خانواده ۷ نفره و مذهبی در خیابان هفده شهریور جنوبی به دنیا آمدم. محله ما از نظر فرهنگی خوب نبود و از نظر شخصیتی و تربیتی دست پروده لوتی‌های آن محل بودیم. من و برادرانم در ماه رمضان روزه می‌گرفتیم و به اصرار پدرم نماز می‌خواندیم. قدیر خسروانی از لات‌های محل بود همچنین او رفیق صمیمی شاهرخ ضرغام بود. که در گذر یک واقعه، با شهید چمران مواجه شد و تحول باطنی در او اتفاق افتاد.

سردار باغبانی ادامه داد: شاهرخ تحت تاثیر شهید چمران به جبهه رفت و تمام لوتی‌های محل از جمله من هم به جبهه رفتم. از بین لوتی‌ها قدیر گنده شهید شد؛ در زمان خاکسپاری صدها بخیه در بدنش داشت بخاطر جای قمه و چاقو، بدنش گوشت اضافه آورده بود ولی عاقبت بخیر شد بود که این معجزه امام خمینی (ره) بوده است.

این جانباز از معجزه زنده ماندنش چنین گفت: شنیدم دکترها گفتند وضعیت اسفباری دارم و اگر بخواهند به من رسیدگی کنند از درمان دیگر مجرومین باز می‌مانند. من را به سردخانه منتقل کردند و متوجه شدم در سردخانه، کنار شهدا هستم. دو مرتبه به هوش آمدم. سربازی در حال رفتن بود که متوجه شد نفس می کشم و من را نجات داد.

سردار باغبانی این روزها تمام زندگی خود را وقف جهاد فرهنگی کرده و اهالی محل بیت العباس را می شناسند. بیت العباس، حسینیه و پایگاهی برای کمک به خانواده‌های شهدای مدافع حرم است.

این سردار با اینکه ویلچرنشین شده ولی خانه‌نشین نیست، آن قدر فعالیت فرهنگی و اجتماعی دارد که حتی رقیه دوساله‌اش را روزها نمی‌بیند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید