» اجتماعی » روایت تسنیم از اجرای پروژه ساخت مأذنه گلدسته‎های بارگاه طفلان مسلم+ عکس
اجتماعی

روایت تسنیم از اجرای پروژه ساخت مأذنه گلدسته‎های بارگاه طفلان مسلم+ عکس

۲۸ مرداد ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» مسأله مشارکت مردم به خصوص هنرمندان کشورمان در ساخت ضرایح و گلدسته‌ها و نیز وسعت صحن‎های ائمه معصومین(ع) و همچنین امامزاده‎های مطهر در این چند سال اخیر گسترش قابل توجهی یافته است.ساخت ضریح جدید امام حسین(ع)، بازسازی صحن و گنبد امام کاظم و امام هادی(ع) و حضرت زینب(س) و ساخت ضریح حضرت مسلم(ع) از نمونه‎هایی افتخارآفرین از فعالیتهای هنرمندان و مشارکت مردم و ستاد عتبات عالیات و در راستای ابراز علاقه به اهل‌بیت(ع) در این سالیان اخیر است.

چندی پیش پروژه ساخت مأذنه گلدسته‎های طفلان مسلم(ع) در دستور کار قرار گرفت و اکنون مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند. ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بانی ساخت این گلدسته‎ها است.

ابوالفضل حیدری، طراح و سازنده مأذنه گلدسته‎های طفلان مسلم درباره این پروژه گفت: پروژه ساخت مأذنه گلدسته‎های طفلان مسلم با حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین آغاز و اکنون پس از هشت ماه آماده نصب است.

 

وی با اشاره به اینکه در ساخت این مأذنه‎ها از روش جدیدی استفاده شده است، اظهار کرد: خشتهای این گلدسته از ۹ طبقه تشکیل شده که سازه آن با آلومینیوم آلیاژی ساخته شده است طوری که قطعات روی یکدیگر پیچ شده‌اند. قبلاً برای بازسازی سازه‎های قدیمی مجبور بودند کل بنا را کنده‌کاری کنند، اما در این روش دیگر نیازی به کنده‌کاری نیست بلکه پیچها را باز، سازه‎ها را آبکاری و آسیب‌دیدگی را برطرف می‌کنند و سرجای اولیه‌اش قرار می‌دهند.

ابوالفضل حیدری تاکنون توفیق ساخت گنبد اما جواد(ع) و پروژه گلدسته‎های بلند آن حضرت را داشته است و آرزویش این است که هیچ وقت نوکری ساحت مقدس ائمه(ع) از ایشان سلب نشود.

رضا خدادادی، بخشدار بومهن نیز ضمن اشاره به پروژه ساخت مأذنه گلدسته‎های طفلان مسلم، گفت: این پروژه در یکی از روستاهای بخش بومهن و دهستان گلخندان در حال اتمام است. این پروژه در راستای جایگزینی بناهای قدیمی که به صورت معماری ساخته می‌شد، انجام یافت و به صورت مدرن و صنعتی محاسبه شد و برنامه‎ریزی ساخت آن توسط علی حیدری، سازنده و طراح این مأذنه‎ها صورت گرفت و بناست به شهر مسیب عراق انتقال و بعد روی گلدسته‎های بارگاه آن حضرات نصب شود. 

وی با اشاره به مشارکت مردم در ساخت این پروژه تصریح کرد: از آنجایی که ملت ایران با محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عجین هستند، برای همکاری در این پروژه‎ها از شور و اشتیاق فراوانی برخوردار هستند و مشارکت حداکثری می‌کنند، به همین دلیل است که این نوع کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

خدادادی با بیان اینکه این مأذنه‎ها قرار است در سطح استان گردانده شود، گفت: این مأذنه‎ها بناست در شهرستانهای شرق تهران از جمله شهرستان پردیس و بخش بومهن  با حضور مرتضی حیدری، فرماندار پردیس گردانده و در میعادگاه نماز جمعه این شهر جهت بهره‎مندی معنوی مردم عزیزمان قرار داده شود.

این گزارش حاکی‌است ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، وظیفه بازسازی بقاع متبرکه در شش شهر عراق و دو شهر در سوریه و همچنین حرم دوطفلان مسلم را برعهده دارد که این بازسازی‌ها با انجام کارهای فشرده در دو طرح کوتاه مدت و میان مدت انجام می‌شود.

 

انتهای‎پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید