» اجتماعی » فیلمسازان جوان نیاز به تجربه اندوزی دارند تا در آینده فیلمهای خلاقانه‌تری را ارائه کنند
اجتماعی

فیلمسازان جوان نیاز به تجربه اندوزی دارند تا در آینده فیلمهای خلاقانه‌تری را ارائه کنند

۸ شهریور ۹۵ 0۰5

[ad_1]

مهدی صباغ‌زاده عضو هیئت انتخاب جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ»  در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» درباره سطح کمی و کیفی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، گفت: با توجه به این که اولین دوره جشنواره است و هنوز جای کار بسیاری برای تجربه اندوزی وجود دارد، شاهد آثار قابل توجهی به لحاظ کمی و کیفی بودیم و فیلمسازان جوانی در حد توان خود توانستند آثاری را تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ما هم از میان آن ها سعی کردیم بهترینها را برای گزینش نهایی و اکران در جشنواره انتخاب کنیم. در مجموع می‌توان جشنواره را مناسب دید.

وی افزود: اگر اهداف و برنامه‌های جشنواره به شکلی مشخص درآید، خواهد توانست نگاه متمایز و عمیق‌تری از فیلمسازان را در برداشته باشد. از این جهت فیلمسازان دارای هدف در فیلمسازی می‌شوند و بیشتر حواس خود را متمرکزتر می‌کنند که آثاری با کیفیت‌تری برای جشنواره آماده کنند. با انتخاب موضوعات مشخص و اعلام ریز برنامه‌ها دیگر همه نگاه‌ها به یک سمت نمی‌رود و از زوایای مختلفی به مسئله مهم عاشورا و عزاداریهای مردم توجه می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب نشین‌ها»در پاسخ به این سؤال که چه استعدادهایی در میان آثار ،شناسایی و کشف شده است، عنوان کرد: برخی فیلمسازها توانستند خلاقیتهایی در ساخته‌های خود انجام دهند. اما در مجموع هنوز برای کشف استعدادها شاید زود باشد؛ این فیلمسازان جوان نیاز به تجربه اندوزی دارند تا در آینده فیلمهای مهمتر و خلاقانه‌تری را از آنها شاهد باشیم. البته حتماً در آینده می‌توان از همین جوانان برای ساخت آثاری ارزنده‌تر استفاده کرد. در واقع زمان نشان می‌دهد که چه تعداد از این فیلمسازان توان بالا آمدن و حرفه‌ای شدن دارند و از میان آنها می‌توان افراد خلاقی را در سینما پیدا کرد.

کارگردان افزود : امیدوارم جشنواره«چهل چراغ» بتواند در آینده با استفاده از تبلیغات بسیار و استفاده از تجربه هنرمندان، نقش فعالی در سینمای کشور ایفا کند و بتواند آثاری مرتبط با قیام عاشورا را به نمایش در آورد. امیدوارم با تلاش همه بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در «چهل چراغ» باشیم و جشنواره پرباری را ببینیم  و شرایط خوبی برای فیلمسازان جوان و ارزشی فراهم آوریم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید