» اخبار جدید » آیین شکوه مادری در شهرستان قرچک برگزار شد
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

آیین شکوه مادری در شهرستان قرچک برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۰۱ 1۰22

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،به همت کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی شهرستان قرچک به مناسبت هفته ملی جمعیت، مراسمی با هدف تکریم مقام والای مادر و ترویج مسئله فرزندآوری تحت عنوان مراسم “شکوه مادری” برگزار و از مادران جوان دارای حداقل ۳ فرزند تجلیل شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و با پخش مستندی پیرامون محاسن فرزندآوری و معایب تک فرزندی ادامه یافت و سپس رقیه فروغی، کارشناس علوم اجتماعی و از یاوران رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت.

فروغی اظهار کرد: هدف از این پویش فرهنگی-اجتماعی تجلیل از مادران نمونه ای است که کنار مشغولیت های مختلف خانوادگی، شغلی و تحصیلی نقش مادری را به عنوان سمت اصلی خود برگزیده و طبق منویات مقام معظم رهبری پیرامون جلوگیری از بحران پیری جمعیت کشور، نقش آفرینی کرده اند.

وی افزود: شما برای رفع معضل پیری و کاهش جمعیت نسل مسلمین و تشیع با به دنیا آوردن و تربیت فرزندانی که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت باشند هم عهد و هم پیمان شده اید و ان شاءالله با استعانت از حضرت فاطمه الزهرا(س) فرزندان صالحی تحویل جامعه فردای ایران اسلامی خواهید داد.

وی اشاره داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در احادیث مختلف خانواده های پرجمعیت را مایه مباهات دانسته اند و در مجموع احادیث و روایات مسئله افزایش نسل شیعیان را حائز اهمیتی تلقی می فرمودند.

در این مراسم که با حضور ۱۸ نفر از خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک و با هزینه ای بالغ بر ده میلیون ریال در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها این منطقه به مدت ۲ ساعت برگزار شد، از مادران دارای ۳ فرزند به بالاتر تجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان تعلق گرفت.

شایان ذکر است که در پایان نونهالان و کودکان حاضر در مراسم با اجرای سرود “سلام فرمانده” عرض ارادت خود را با زبان خالص کودکانه به محضر مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ابراز داشته و با نایب ایشان مقام معظم رهبری دست بیعت دادند تا ان شاءالله در آینده از سربازان ایشان و موثر در تحقق ظهور حضرت باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید