» اخبار جدید » برگزاری محفل هیات خدام الرضا(ع) در شهرستان شهریار
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

برگزاری محفل هیات خدام الرضا(ع) در شهرستان شهریار

۴ تیر ۰۱ 1۰18

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،به همت کانون تبلیغی و دینی و باحضورخادمیاران کانون های خدمت رضوی، دومین محفل هیات خدام الرضا(ع)، روزجمعه چهارم تیر ماه درمسجدتوفیق شهرستان شهریاربرگزار شد.

دراین مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، برنامه های سخنرانی و روضه خوانی اجرا شد.

سخنران ویژه مراسم، حجت الاسلام علی سلامت بخش رابط کانون های خدمت رضوی شهرستان شهریار، اظهارداشت: ارزش همه نوکری هایی که خادمیاران در سطح استان یا شهرستان انجام می دهند کمتراز کشیک دادن در حرم مطهررضوی نیست، اگر خادم درک کند که خدمت رسانی به مردم درشهر و دیارخود، مانندخدمتی است که در حرم مطهرارایه می شود قطعا به بلوغ فکری رسیده است.

وی گفت: خدمت به امام و اهل بیت(ع) آن قدر ارزشمند است که حتی فرشتگان الهی باهم رقابت می کردند، به طوری که حضرت جبرئیل امین خادمی اهل بیت را از خداوندطلب کرده و به آن افتخار می کند، حال ما باید به عنوان خادم امام رضا(ع) خودمان را ارزیابی کنیم که چقدر با فرهنگ خادمی زندگی می کنیم و چقدر این فرصت ها را ارج می نهیم.

حجت الاسلام سلامت بخش ادامه داد: فخر فروشی، تکبر، کم کاری و عدم تحمل مشکلات از آفت های خادمی است و خادم امام رضا(ع) باید با فراگیری سیره رضوی متحول شود، به طور مثال اگرخادم کفشداری درهنگام خدمت، کفش ها را خوب مرتب نکندفرصت و توفیق خدمت را از خود سلب نموده است، ما باید قدر لحظات نوکری را بدانیم، این لحظات نعمتی است که خداوندمتعال به واسطه امام (ع) به ما عطا کرده است.

وی افزود: سعیدبن عبدالله درهنگام اقامه نماز حضرت امام حسین(ع) خودرا سپرمی کند ۱۳ عدد تیر می خورد تا امام حسین(ع) نمازش را بخواند، امام حسین (ع) شب عاشورا یارانش را دعوت می کند تا از میان دو انگشتان مبارکش جایگاه خود را دربهشت مشاهده کنند، اما مسلم بن عوسجه می رود انگشتان امام حسین(ع) را می فشارد و می گوید من بهشت را نمی خواهم من تو را می خواهم! خادم باید همواره برای ظهور امام زمان(عج) آماده باشد، درخانه و خانواده، محل کار و درجامعه مایه افتخاراهل بیت(ع) باشد، به طوری که اهل بیت (ع)به وجودخادم افتخارکنند و بگویندکه این شیعه واقعی مااست.

وی خاطر نشان کرد: برادران و خواهران قدر این لباس مقدس را بدانید، درمسیرخدمت به مردم، خود امام رضا(ع) حافظ خادم خواهد بود، برای حصول نتیجه بایدتلاش کنیم.

وی گفت: در اوج نوکری به امام، می توان به قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مادر بزرگوارش حضرت ام البنین(س) اشاره کرد، قله همه خوبی ها ادب است، خادمی هم آدابی دارد و خادم بایدبه آداب خادمی آراسته شود.

رابط کانون‌های خدمت رضوی شهریار افزود: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی فرمودند: بالاترین عبادت، خدمت به خلق است. خدمت واژه ای است که خادم به آن افتخار می کند، دراین ایام مخصوص زیارت امام رضا(ع) متوسل می شویم به امام جواد(ع) یکی از ویژگی های امام جواد(ع) کرامت ایشان بود سفره داربودند و بسیاربرای حضرت زهرا (س) گریه می کردند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید