» جدیدترین اخبار » تجلیل از خانواده های معظم شهدای منطقه نوزده تهران
جدیدترین اخبار - صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی استان تهران

تجلیل از خانواده های معظم شهدای منطقه نوزده تهران

۱۱ دی ۰۲ 3۰56

 

یادواره شهدای شهرک اسماعیل آباد درمنطقه ۱۹ تهران در سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها، به مناسبت تکریم مادران و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش آسمانی نیوز، یادواره شهدای شهرک اسماعیل آباد در مسجد حضرت موسی ابن جعفر (ع) مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها همراه با خانواده های محترم و معزز شهدا ، خادمیاران منطقه ۱۹ و به میزبانی خادمان این مسجد برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از سوره ابراهیم و سخنان مقام معظم رهبری آغاز شد.

در حاشیه این مراسم پرچم متبرک حرم مطهر رضوی فضای مجلس را معطر به عطر معنوی کرد.

در ادامه مراسم پس از مداحی و شعر خوانی، محمدرضا احمدی یکی از جانبازان شیمیایی و رزمنده دوران جنگ تحمیلی،پیرامون مکتب شهدا و ارزشهای والای انسانی آنان روایتگری کرد: شهدا در مکتب حضرت عباس (ع) درس وفاداری، رشادت، شجاعت، آزادگی و شهادت را آموختند.

در این مکتب دانشجویان متواضع، مردمی و بی ادعا بسیار بودند و با اشاره به فرمایش شهید چیت سازیان: «اگر از سیم خاردار می خواهی رد بشوی اول باید از سیم خار دار نفست عبور کنی.» تا اینکه بتوانی از سیم خاردار های کنونی دشمن عبور کرد.

وی افزود: وظیفه ما ادامه دادن یاد، نام و راه شهداست و این چراغ ادامه راه سرخ عاشورا و کربلا و یاران باوفای حضرت سیدالشهدا (ع) است.باید تلاش کرد این پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت حجت ابن الحسن العسکری ارواحنا له الفداء (عج)رساند.

در خاتمه مراسم،پس از شعر خوانی پسر شهید مدافع حرم، امیر عباس حاجعلی زاده و مداحی مداح اهل بیت(ع) رضا ابوالحسنی از خادمیاران کانون قرآن و مداحی،مراسم تکریم و تجلیل از خانواده های معزز شهدا با حضور خادمیاران و مسؤلان منطقه نوزده تهران با اهدای لوح یادبود و هدایای متبرک شده پایان یافت.

توزیع غذای متبرک رضوی بین میهمانان پایان بخش مراسم بود.

انتهای پیام /خبرنگار محمود کیانی

به این نوشته امتیاز بدهید!

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید