» کانون های خدمت رضوی کشور » کانون های خدمت رضوی استان تهران » تکریم و تجلیل از خانواده سرلشگر شهید حسن هداوند میرزایی توسط خادمیاران رضوی شهرستان پاکدشت
کانون های خدمت رضوی استان تهران - کانون های خدمت رضوی شهرستانهای استان تهران

تکریم و تجلیل از خانواده سرلشگر شهید حسن هداوند میرزایی توسط خادمیاران رضوی شهرستان پاکدشت

۱۰ مهر ۰۲ 3۰151

با حضور مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان پاکدشت و جمعی از خامیاران و یاوران رضوی از خانواده شهید حسن هداوند میرزایی تکریم وتجلیل شد .

به گزارش آسمانی نیوز، خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی شهرستان پاکدشت با خانواده شهید حسن هداوند دیدار کردند.

حسین حاج علی محمدی مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان پاکدشت گفت:شهدا،جانبازان و ایثارگران از حماسه حسینی و قیام عاشورا درس شهادت گرفتند و پرچمداران حماسه و ایثار شدند.
وی افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما مدیون شهدا و خانواده محترم آنان هستیم و ای کاش بتوانیم هرچند ناچیز در راه حفظ یاد و نام شهدا قدم برداریم و پیرو خون شهیدان باشیم.
درپایان این دیدار هدایای متبرک رضوی تقدیم همسر معزز شهید سرافراز شد.
شهید حسن هداوند میرزایی دوم خرداد سال ۱۳۶۱ در حالی که تنها یک روز به آزادسازی خرمشهر مانده بود، عملیات ایشان لو رفته و در همان روز توسط نیروهای بعثی به اسارت در آمد و به یکی از زندان‌های عراق به نام صلاح الدین تکریت انتقال یافت. او که در دوران اسارت بارها و بارها مورد شکنجه‌ی دژخیمان بعثی قرار گرفته بود، به وسیله‌ی نامه به بیانات حضرت امام خمینی(ره) دسترسی پیدا می‌کرد و از رهنمون‌های ایشان در اسارت بهره می‌برد.
امیر سرلشکر هداوند میرزایی سرانجام پس از تحمل شکنجه‌های فراوان در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه سال ۱۳۶۹ به آرزوی خود یعنی شهادت در راه میهن اسلامی نایل گشت و پیکر ایشان در غربت و قبرستان «کرخ الاسلامیه» عراق به خاک سپرده شد.
در سال ۱۳۸۱ به دستور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله) مبنی بر انتقال پیکر ایشان و سایر شهدای دفن شده در خاک عراق، پیکر این شهید والامقام پس از گذشت دوازده سال بدون هیچ نقصی از دل خاک بیرون آورده شد و به همراه پانصد و هفتاد شهید دیگر از جمله پیکر شهید عباس دوران به میهن اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای امامزاده موسی (ع) روستای خلیف آباد پاکدشت بر روی دستان پر مهر مردم برای دومین بار به خاک سپرده شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید