» اخبار جدید » راه اندازی کارگاه آموزش قالی بافی و بافتنی همزمان با اولین روز دهه کرامت در منطقه ۵ تهران
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

راه اندازی کارگاه آموزش قالی بافی و بافتنی همزمان با اولین روز دهه کرامت در منطقه ۵ تهران

۱۲ خرداد ۰۱ 1۰16

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، سعید مقدم مسئول کانون کارآفرینی و اشتغال منطقه ۵ تهران در راستای افتتاح کارگاه های آموزش قالی بافی و بافتنی اظهار داشت؛ ایده دایر کردن کارگاه با توجه به نیازی که در منطقه حس می‌شد قوت گرفت و با هدف اشتغال و درآمد زایی برای بانوان محترم نیازمند شکل گرفت.

وی گفت؛ طرح رایگان آموزش با تامین کلیه ملزومات کارگاه قالی بافی با استقبال خادمیاران روبرو شد و با معرفی مربی حرفه ای از بین خادمیاران کانون کارآفرینی و اشتغال همزمان با آغاز دهه کرامت این کارگاه دایر شد.

مقدم بیان کرد؛ با هماهنگی های انجام شده ۵ بسته کامل دار فلزی با تمام وسایل و ملزومات مورد نیاز کارگاه در اختیار هنرآموزان قرار گرفت.

مقدم در ادامه به اولین جلسه آموزش قالی بافی اشاره کرد، هنرجویان با دار قالی، طریقه باز و بسته کردن آن، دفه، چنگک، نخ چله و نخ تاروپود، نخ نقشه و نخ ابریشم، طرز قیچی کردن، آشنا شدند.

وی همچنین در مورد برگزاری دوره بافتنی توضیحاتی ارائه داد. هدف جلسه اول کارگاه، آشنایی با انواع بافت با قلاب، دومیل، بافت انگشتی بود. هنرجویان طریقه گرفتن نخ و قلاب و شروع بافت پایه را آموزش دیدند و به آنها چند ایده در مورد بافت شالگردن، گل سر و دستبند دخترانه ارائه شد.

شایان ذکر است هنرجویان می‌توانند برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی با شماره ٠٩١٢۵٧٠۴۵۴١ تماس حاصل فرمایند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید