» سیاسی » روحانیت باید در تأسی به پیامبر بر دیگران مقدم باشد/ نباید خودمان را تافته جدا بافته بدانیم
سیاسی

روحانیت باید در تأسی به پیامبر بر دیگران مقدم باشد/ نباید خودمان را تافته جدا بافته بدانیم

۱۱ شهریور ۹۵ 0۰38

[ad_1]

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (پنجشنبه ۱۱ شهریور) در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌ الله محی‌الدین انواری در مسجد قبا با بیان اینکه مرحوم انواری نگاه مثبتی به جامعه داشت و ما هم باید همین‌گونه باشیم، گفت: نباید مدام مردم را بترسانیم و به آنها توهین کنیم.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه ما روحانیون راهنمای مردم هستیم و در تأسی به پیامبر(ص) باید بر دیگران مقدم باشیم، خاطرنشان کرد:  علما وارثان پیامبر(ص) هستند. ما وارث پیامبر(ص) در سختی‌کشیدن‌ها، دفاع از حق،  امر به معروف و نهی از منکر هستیم اما فاصله‌ ما با پیامبر(ص) و ائمه(ع) بسیار زیاد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما روحانیون نباید خودمان را تافته جدابافته بدانیم، گفت: نباید مثلاً بگوییم شأن من نیست سلام کنم یا جلوی کسی بلند شوم. اگر بنا بود پیامبر(ص) این‌گونه رفتار کند، آیا می‌توانست موفق شود؟ پیغمبر (ص) برای کسانی نمونه است که به خدا و روز قیامت اعتقاد دارند.

وی  با یادآوری این نکته که شهید مطهری یک فیلسوف بزرگ، فقیه و حکیم بود اما هیچ تشخصی برای خودش قائل نشد، گفت: او برای جذب جوانان در دانشکده‌ الهیات مشغول به تحصیل شد. شخصیتی مانند شهید مطهری با وجود تمام علمی که داشت برای هدایت جوانان و مردم خود را پایین می‌آورد. وی کتاب «داستان راستان» را نوشت و برخی به او گفتند شأن تو از این کتاب بالاتر است.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با اشاره به  شخصیت مرحوم انواری گفت: در حق مرحوم انواری خیلی جفا شد و ناشناخته ماند زیرا اهل داد و فریاد کردن و ادعا نبود. او یک روحانی مخلص، متدین و متقی بود که در مبارزات حضور داشت و سالها شکنجه و زندان دیده بود. آیت‌الله انواری ۱۴ سال در زندان پهلوی بود اما  هرگز شخصیت مدعی نداشت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید