» اجتماعی » رونمایی از «دیدار با پاریس» در موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر
اجتماعی

رونمایی از «دیدار با پاریس» در موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر

۱۳ شهریور ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، در این مراسم دکتر مهرپور، حقوقدان و از یاران و دوستان دکتر حبیبی، خانم شفیقه رهیده، همسر زنده‌یاد حبیبی و پدرام الوندی، تدوین کننده و گردآورنده خاطرات حضور خواهند داشت.

دکتر حسن حبیبی، سیاستمدار پرآوازه و آرام دهه هفتاد در این کتاب برخلاف رویه‌اش در همه سال‌های زندگی زبان به بیان خاطرات گشوده است. به دلیل چیرگی روزهای بیماری، زمان مصاحبه کوتاه است، اما در همین زمان کوتاه به تصویری از زندگی او می‌توان رسید. تحصیل در اروپا، ازدواج در ایران، مبارزه با رژیم پهلوی در اروپا و در کنار جریان‌های اسلامی مخالف شاه، آشنایی و دوستی با شهید چمران، دکتر شریعتی و امام موسی صدر و رفت و آمد با بدنه انقلابیون ایران در آن دوران و پس از آن، ورود به ایران در همان روزهای ابتدایی انقلاب و پذیرش مسئولیت‌های مختلف که در نهایت به معاونت ریاست جمهوری برای دوره طولانی ختم شد.

شفیقه رهیده، همسر دکتر حبیبی نیز در این کتاب برخی از ابعاد خاطرات وی را روشن ساخته و همچنین نکات دیگری را با توجه به سابقه و فعالیت‌های گسترده خود اضافه کرده است.

علاوه بر خاطرات متن سخنرانی دکتر حبیبی در زمان اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران و روایت وی از هجرت امام خمینی (ره) از عراق به فرانسه در بخش پیوست‌های کتاب منتشر شده است.

رونمایی از کتاب «دیدار با پاریس» (خاطرات دکتر حسن حبیبی و همسرش) دوشنبه ۱۵ شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر به نشانی میدان هفت تیر، بالاتر از مسجد الجواد، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجدالرضا، پلاک ۱۰، واحد ۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید