» سیاسی » عدم اطلاع خانواده‌های شهدای مکه و منا از اقدامات کمیته حقیقت‌یاب
سیاسی

عدم اطلاع خانواده‌های شهدای مکه و منا از اقدامات کمیته حقیقت‌یاب

۲۷ مرداد ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،نشست «واجب ممنوع»که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ مردادماه) با حضور خانه شهدای مکه و منا در پاتوق رسانه به بررسی خیانتهای گسترده عربستان در حق مسلمانان و عملکرد دولت در دفاع از حقوق ملت ایران می‌پرداخت، برگزار شد.

اخوان فرزند حجت‌الاسلام اخوان یکی از شهدای حادثه منا در این مراسم اظهار کرد: تاسفانه رژیم سعودی آخرین آماری را که از حادثه منا اعلام کرد همان آمار اولیه این حادثه بود. براساس برآوردها بیش از ۷ هزار نفر در حادثه منا به شهادت رسیدند در حالی که مصدومان این حادثه بیش از هزار نفر بود و این نشان از کوتاهی رژیم آل‌سعود در رسیدگی به مصدومان این حادثه دارد. 

وی تصریح کرد: در حادثه منا بیش از آنکه سوگوار پدرم باشد سوگوار اعتبار به گذرنامه ایرانی هستم. مسئولین  وقت دفتر کنسولگری ایران در جده  توضیح دهند که آن روز (روز حادثه ۲ مهرماه) چه اقدامی را درباره حجاج ایرانی انجام دادند؟

فرزند یکی از شهدای حادثه منا با انتقاد از سخنان وزیر امور خارجه ایران در رابطه با ادامه رابطه با عربستان بعد از حادثه منا، گفت: کاهش ندادن روابط با عربستان افتخار نیست، وزارت خارجه ایران به عنوان مسئول این حادثه گزارش دهد که تاکنون چه ا قداماتی را در این باره انجام داده است.

اخوان تصریح کرد: باید این نکته را اذعان کنم که اگر سخنان مقتدرانه مقام معظم رهبری نبود شاید با این وضعیت امروز حتی جنازه خانواده‌های خودرا نیز تحویل نمی‌گرفتیم.

در ادامه مراسم فرشته روح‌افزا همسر شهید حاتمی یکی از دانشمندان مطرح کشور و شهدای حادثه مکه اظهار کرد: متاسفانه تاکنون هیچ یک از خانواده شهدای مکه و منا در جریان اقدامات صورت گرفته کمیته حقیقت‌یاب قرار نگرفته‌اند.

وی تصریح کرد: ظاهرا این دولت هیچ دغدغه‌ای نسبت به رسیدگی به موضوع حادثه مکه و منا ندارد.

روح‌افزا خاطرنشان کرد: عربستان به دلیل حادثه سفارتخانه کشور خود در ایران ما را رسوای جهانی کرد اما ما به خاطر شهادت ۴۷۵ نفر از هموطنانمان هیچ اقدامی انجام ندادیم آقای رئیس جمهور بعد از هر اقدامی ناگوار در کشورهای خارجی به سرعت پیام تسلیت و ابراز تاسف ارسال می‌کند اما ایشان تاکنون حتی یک بار دیداری با خانواده این شهدا نداشتند.

وی با انتقاد از عملکرد منفی مجلس و دولت درباره حادثه منا گفت: به این دولت هیچ اعتقادی نداریم که در رابطه با منافع خانواده شهدای مکه و منا اقدامی انجام دهد. از وزیر ارشاد نیز خواهش می‌کنیم که فقط به کنسرتها توجه کند. متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در راستای شناسایی شهدای حادثه مکه و منا از سوی وزارت ارشاد صورت نگرفته است.

روح‌افزا با طرح این سوال که آیا حقوق شهروندی فقط شامل حال بازیگران است، گفت: آیا این حقوق شامل حال دانشمندان هسته‌ای نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به پرداخت غرامت از سوی دولت به خانواده حادثه‌دیدگان گفت: دولت برای کمک به خانواده شهدای مکه و منا وام ۱۰ میلیونی را در اختیار استانداری‌ها قرار داد که در این رابطه برخی از خانواده این شهدا این مبلغ را دریافت کردند ولی برخی دیگر دریافت نکردند اما دولتی‌ها چنان تبلیغ کردند که گویی همه خانواده شهدا این مبالغ را دریافت کردند.

انتهای پیام/ 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید