» سیاست » آیت الله علیرضا اعرافی » ما نیازمند بازگشت به اسلام ناب و گفتمان امام خمینی هستیم
آیت الله علیرضا اعرافی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - سیاسی

ما نیازمند بازگشت به اسلام ناب و گفتمان امام خمینی هستیم

۱۵ خرداد ۰۲ 1۰48

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (قدس سره) با حضور علما و فضلای حوزه­‌های علمیه نجف اشرف و قم مقدسه، مسئولان سیاسی ایران و عراق، اساتید، طلّاب، دانشجویان و نخبگان عراقی در دانشگاه کوفه برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که شب گذشته در دانشگاه کوفه برگزار شد، در سخنانی‌، ضمن ابراز امیدواری نسبت به تقویت روابط و حرکت به سمت تمدن اسلامی، بر ضرورت صف‌بندی واحد حوزه علمیه نجف و حوزه علمیه قم در برابر دشمنان تأکید کرد و سپس برخی از جوانب شخصیت امام خمینی (ره) را برشمرد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اولین بعد در امام، بعد علمی بود که جامع علوم اسلامی بود و در اکثر علوم در قله‌های علمی قرار داشت. حضرت امام (ره) در فقه، اصول، تفسیر و فلسفه در اوج قرار داشت و به‌ویژه در فقه و اصول، مکتب خاصی داشت و در این جانب، با شجاعت احیاگر فقه سیاسی گردید. همچنین جایگاه حضرت امام (ره) در عرفان، حکمت نظری و اخلاق کاملاً برجسته بود. امام در کنار شخصیتی سیاسی خود، بنیانگذار حرکت عظیمی در دوران معاصر بود.

وی با ابیان اینکه دومین بعد شخصیتی امام خمینی (ره)، بعد اخلاقی و تربیتی ایشان بود اظهارداشت: امام در اخلاص، شجاعت، زهد، فنای در ذات خداوند و اخلاق اسلامی اسوه و الگوی دنیای اسلام بود.

مدیر حوزه های علیمه ادامه داد: سومین بعد ایشان، مهارت‌های اجتماعی و قوت عالی در تدریس، تبلیغ، خطابه، قلم علمی، طبع روان و بهره‌مندی از هنر و ذوق بود. و چهارمین بعد، بعد اجتماعی و سیاسی حضرت امام (ره) بود. ایشان مفکّر و خبیر سیاسی بود که بهترین تحلیلها را از واقعیتهای دنیای معاصر داشت و هم در عمل، رهبری شجاع، حکیم، توانمند و جریانساز بود.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) توانست گفتمان جدیدی در عالم ایجاد کند. گفتمان امام (ره)، گفتمان تجدید تمدن اسلامی بود. امام دین را دین فرهنگ و تمدن و پیشرفت جامعه معرفی نمود.

مدیر حوزه های علیمه با تاکید بر اینکه حضرت امام (ره) نه رویکرد تحجّری داشت و نه رویکردی غرب‌زده،گفت : رویکردی که امام به آن قائل بود این بود که دنیای اسلام میتواند با تکیه بر عناصر ثابت و انعطاف در عناصر متغیر، در همه اعصار قوانین الهی را محقّق نماید.

وی در پایان افزود: امروز هم در دنیای اسلام محتاج این گفتمان هستیم. امروز هم محتاج وحدت اسلامی هستیم. البته نه به معنای از دست دادن ارکان مذهبی. ما نیازمند بازگشت به اسلام ناب و گفتمان امام خمینی( ره) هستیم.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید