» مطالب گذشته » مذاکرات مجلس و وزارت کشور برای بررسی برگزاری الکترونیک انتخابات شوراها
مطالب گذشته

مذاکرات مجلس و وزارت کشور برای بررسی برگزاری الکترونیک انتخابات شوراها

۲۳ مرداد ۹۵ 1۰8

[ad_1]

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از مذاکرات مجلس با وزارت کشور برای بررسی برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: هماهنگیهای لازم با وزارت کشور برای بررسی برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی صورت گرفته است.

وی افزود: مجلس آمادگی دارد که پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار شود، اما هماهنگ کردیم که در حد بضاعت و ظرفیت وزارت کشور بتوانیم از سیستمهای الکترونیکی برای برگزاری این انتخابات استفاده کنیم.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاظر به طور قطع می‌توان گفت که پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: این بستگی به وزارت کشور دارد که در چه تعداد حوزه‌های انتخابیه‌ قصد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را داشته باشد و هنوز هیچ چیزی در این باره مشخص نیست.

کولیوند اضافه کرد: باید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مربوط به برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیک فراهم شود که مشغول برگزاری جلسات مشترک با وزارت کشور در این رابطه هستیم.

وی تصریح کرد: اگر وزارت کشور بگوید که به طور صددرصدی آمادگی برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی است، ما تابع نظر وزارت کشور هستیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه وزارت کشور اعلام کرده که نرم‌افزار و سخت‌افزارهای لازم برای برگزای انتخابات الکترونیک را فراهم کرده که اینها باید به تأیید مجلس برسد، اظهار کرد: قرار است ما یک گروه کارشناسی آی‌تی را مشخص کنیم که سیستم انتخابات به صورت الکترونیکی را بررسی و نهایی کنند که در صورت تأیید و تصویب در فرصت باقیمانده، انتخابات شوراها را به صورت الکترونیک برگزار می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، براساس توافق صورت گرفته بین وزارت کشور و شورای نگهبان، انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید