» کانون های خدمت رضوی کشور » کانون های خدمت رضوی استان تهران » مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۱۶ تهران برگزار شد
کانون های خدمت رضوی استان تهران

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور خادمیاران رضوی منطقه ۱۶ تهران برگزار شد

۱۶ اردیبهشت ۰۳ 1۰16

جمعی از خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک و مردم در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) منطقه ۱۶ در مراسم عزای رییس مذهب شیعه جعفری شرکت کردند.
به گزارش آسمانی نیوز، در این مراسم حجت الاسلام عباس اخوان با اشاره به وضعیت جامعه دوران پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت:بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا شیعیان در مساله احکام با مشکلات بسیاری مواجه شدند. چرا که معرکه گردانان جامعه دستور داشتند مردم را با بیان دینی و افکارانحرافی خود نگه دارند.
وی در ادامه سخنانش افزود: در این هنگام بود که بستر وسیع خرافه و تفاسیر موهن در عالم اسلام ایجاد شد و مجموعه گسترده ای از این خرافات در فضای عالم اسلام منتشر شد. اهل تابعین مثل حسن بصری و … در جامعه معرکه گردان جریانات دینی بودند اگر کسی به نقلیات اینها رجوع کند، می بیند چه اندازه خرافه و دروغ و مطالب نادرست اشاعه کردند و در یک موضوع واحد چندین حرف و تفسیر جعلی گفتند. مثلا یک نفر درباره یک موضوع در یک نشست یک چیز و در جای دیگر چیز دیگری درباره همان موضوع گفته است. کسانیکه حرفهایشان مبنای علمی نداشته اما اینگونه ادعای علم دارند.

گفتنی است در انتهای مراسم خادمیاران با آوردن پرچم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حال و هوای این مراسم را رضوی کردند و دلها را به سوی آستان مقدس امام هشتم روانه کردند. این مراسم با نماز جماعت ظهر به پایان رسید.

انتهای پیام/خبرنگار مریم سادات گوشه

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×

    با ما در ارتباط باشید