» اخبار جدید » مشاور تحصیلی که در مکتب امام رضا(ع)، برای نوجوانان نسخه ویژه بست
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

مشاور تحصیلی که در مکتب امام رضا(ع)، برای نوجوانان نسخه ویژه بست

۲۰ تیر ۰۱ 0۰25

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران رضوی کانون منطقه ۸ (ثامن) تهران در آستانه دهه امامت و ولایت با کلید زدن «طرح سنجش سلامت ویژه خادمان رضوی و خانواده معزز شهدا»، به سراغ پایش سلامت این قشر جامعه رفتند و زمینه سلامت‌سنجی رایگان را تدارک دیدند تا تشویقی برای جدی گرفتن این مقوله مهم در نزد مردم باشد.

همچنین در حاشیه میزهای «سنجش سلامت با معیارهایی نظیر قند خون، فشار خون، ویزیت پزشک و راهنمای آزمایشگاه»، میز مشاوره‌ای تدارک دیده شد که مورد استقبال بسیاری از نوجوانان و جوانان عضو خانواده‌های خادمیاران رضوی و شهدا قرار گرفت.

میز مشاوره با هدایت معصومه غلامیان، متخصص مشاوره تحصیلی و کنکور به استقبال سوالات و دغدغه‌های جوانان حاضر در مسجد صاحب‌الزمان(عج) که برای سنجش سلامت آمده بودند، رفت و نسخه پیشرفت برای آنان پیچید.

غلامیان درباره بیشترین سوالات و دغدغه‌های موجود در بدنه قشر جوان و نوجوان، مخصوصا افرادیکه در دوران ماقبل کنکور هستند، گفت: وظیفه من در بخش مشاوره تحصیلی، کمک به دانش‌آموزان مخصوصا در زمان‌های انتخاب رشته، برنامه‌ریزی تحصیلی، پلن‌های پیشرفت تحصیلی و همچنین کاهش افت تحصیلی است، لذا با اغلب دغدغه‌های آنان آشنایی کامل دارم.

این مشاور تحصیلی با بیان اینکه بیشترین دغدغه این قشر سنی در ارتباط با «بازار کار» است، اظهار کرد: اغلب، تصور می‌کنند هر رشته‌ای که می‌خواهند انتخاب کنند باید حتما بازار کار خوبی در آینده داشته باشد و الا نمی‌توانند به آرمان‌هایشان برسند؛ در حالیکه نسخه من برای آنان این است که مگر می‌شود شما در رشته‌ای متخصص و صاحب‌نظر باشید و آنقدر مهارت کسب کرده باشید که از سایرین یک سر و گردن بالاتر باشید اما در آینده برای تخصص شما، پول خوبی به شما ندهند؟

وی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید از خودشان بپرسند این همه افراد موفق که در دنیا وجود دارند یا نمونه‌های موفقی که هر روز از گوشه و کنار این دنیا سر بر می‌آورند، آیا غیر از این است که صاحب مهارت و توانایی در رشته‌ای خاص هستند؟

غلامیان خاطر نشان کرد: من سال‌ها منطقه محروم کار کرده‌ام و به عنوان مثال یک کلاس ۳۰ نفره‌ام در رشته تجربی، حدود چهار

پنج پزشک خوب به جامعه تحویل می‌داد؛ دلیلش هم روشن است چون آنان نیازشان را در آن شرایط زندگی درک می‌کردند و برای اینکه از موقعیت‌شان خلاص شوند، به خودشان ایمان می‌آوردند.

وی بیان کرد: نتیجه این ایمان هم، باعث می‌شد تا آنان در بزرگسالی صاحب موقعیت‌هایی در جامعه شوند که اگر از منظر مالی مقایسه کنیم، شاید تمام درآمد من در یک سال به پای درآمد ماهانه آنان نرسد.

این مشاور تحصیلی که در رویداد تدارک دیده شده توسط کانون سلامت و خانواده رضوی منطقه ۸ تهران حضور یافته بود، با صراحت گفت: من به فرزندان خودم هم همیشه گفته‌ام که تلاش کنید در بالاترین سطح هر رشته‌ای باشید تا بتوانید به همه خواسته‌هایتان برسید.

غلامیان که به شکل رایگان اقدام به ارائه خدمات مشاوره در این مراسم کرده بود، درباره اهمیت خدمت در مسیر امام رضا(ع) نیز گفت: من از حضورم در این مراسم بسیار خوشحالم و امیدوارم امام رضا(ع) یک نگاهی هم به ما داشته باشند. من معتقدم هر کار نیکی انجام دهیم به خودمان در این عالم باز می‌گردد، پس چه بهتر که این خدمت در زیر سایه ائمه اطهار(ع) باشد تا برکت بیشتری نیز پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر بتوانیم روی یک نفر هم تأثیرگذار باشیم و دست کسی را بگیریم، به هدف‌مان رسیده‌ایم و باقیات صالحاتی برای ما خواهد

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید