» صفحه اصلی » هاشمی: ۵ رشته جدید فعلاً فقط به المپیک ۲۰۲۰ توکیو اضافه می‌شوند
صفحه اصلی

هاشمی: ۵ رشته جدید فعلاً فقط به المپیک ۲۰۲۰ توکیو اضافه می‌شوند

۲۳ مرداد ۹۵ 1۰12

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ریو، کیومرث هاشمی در خصوص اینکه پنج رشته قرار است برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مسابقات اضافه شود، اظهار داشت: داستان این پنج رشته‌ای را که ابهام ایجاد کرده است و بعضی‌ها می‌گویند که هست و بعضی دیگر می‌گویند نیست، باید توضیح دهم.

وی ادامه داد: قرار است پنج رشته صرفاً برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مجوز حضور بگیرند که این رشته‌ها عبارتند: از سنگ‌نوردی، اسکیت، موج سواری و کاراته و یک رشته هم بین سافت‌بال و بیسبال به انتخاب ژاپن میزبان بازی‌ها.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران تصریح کرد: روال گنجانده شدن این پنج رشته هم به المپیک ۲۰۲۰ این بوده که کمیته برگزاری که میزبان المپیک ژاپن هست، پیشنهاد کرده است. از این پیشنهاد ژاپنی‌ها هم IOC و هیئت اجرایی IOC حمایت کردند. واژه حمایت را باید دقت کرد. لذا همین پیشنهاد هم در مجمع عالی IOC که ۱۱۶ عضو دارد، مطرح شده است. این ۱۱۶ عضو هم با این پنج رشته صرفاً برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن موافقت کردند و هیچ تضمینی برای حضور المپیک‌های بعدی نیست. حالا اگر بخواهد برای حضور در المپیک‌های بعدی تصویب شود، مشخص نیست و بحث دیگری است.

کیومرث هاشمی همچنین خاطر نشان کرد: چیزی که برای حضور این پنج رشته مهم است، این خواهد بود که در اواسط سال ۲۰۱۷ رویدادها و فعالیت‌های تک تک این رشته‌ها را می‌گویند. مثلاً می‌گویند که در کاراته چه اوزانی شرکت کنند. لذا فقط خواستم این مطالب را بگویم که مردم و جامعه ورزش ذهن‌شان آماده باشد که این پنج رشته صرفاً برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو مجوز حضور دارند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید