» اخبار جدید » پیچیدن رایحه خوش عطر رضوی در منطقه ۱۴ تهران
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

پیچیدن رایحه خوش عطر رضوی در منطقه ۱۴ تهران

۲ اسفند ۰۰ 0۰17

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه ١۴ تهران که خادمیاری خورشید هشتم روشنی ‌بخش زندگی و حیاتشان شده، در ماه بهمن همچون ماه های گذشته به نیابت از حضرت شمس الشموس، امور خیرخواهانه انجام دادند.

یاوران رضوی در خط خدمت

در راستای جذب متقاضیان خدمت به آستان امام رئوف(ع) به عنوان یاوران رضوی در منطقه ١۴ تهران جلساتی جداگانه برای خواهران و برادران جهت ارائه مطالب توجیهی و ثبت نامه یاوران رضوی در محل سالن غدیر، برگزار شد.

دست گیری از نیازمندان

یکی از اقدامات مهمی که بسیار مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام(ص) و ائمّه معصومین(ع) است مسئله ی برآوردن حاجات نیازمندان و گره گشایی از زندگی آنها است. در همین راستا ۴٢٠ پرس غذای تبرکی به همراه ١٣ عدد پیتزا و ٢٠ ساندویچ در مناسبت های مختلف همچون ولادت امیرالمونین(ع) و چهارشنبه های امام رضایی توسط خادمیاران کانون عمومی، زیارت و وقف و نذر منطقه طبخ و در میان نیازمندان شناسایی شده منطقه توزیع شد. همچنین هزینه ۴ راس گوسفند توسط خادمیاران منطقه تامین و پس از قربانی کردن در بسته های یک کیلویی بسته بندی و به دست خانواده های نیازمند منطقه که از قبل شناسایی شده اند رسید.

از دیگر فعالیت های محرومیت زدایی خادمیاران منطقه می توان به تهیه ۴٠ بسته ارزاق به همراه ٧ قوطی شیرخشک و سرلاک توسط کانون عمومی و کانون علمی منطقه و اهدا آنها به خانواده های نیازمند با حفظ کرامات انسانی اشاره کرد.

تکریم خانواده شهدا

در راستای تکریم خانواده شهدا، خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ١۴ در معیت پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) با حضور در بیت شهیدان علی اکبر و علی اصغر شیخ الاسلامی، محسن مرجانی، مرتضی مسیب زاده، حشمت الله سهرابی، حسین رضایی و علی ولی زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، هدایا متبرک حرم مطهر رضوی را به خانواده‌ این شهیدان اهدا کردند.

هیئت خدام الرضا(ع) و جشن ها

خادمیاران رضوی و دلدادگان امام رئوف(ع) منطقه ١۴ تهران، در هیئت خدام الرضا(ع) در دهمین روز ماه رجب المرجب مطابق با ٢٣ بهمن ماه سال ١۴٠٠ و همزمان با میلاد ابن الرضا، حضرت جوادالائمه(ع) دور هم جمع شدند و با توفیقات امام رئوف(ع) محفلی معنوی را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزار کردند.

همچنین به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) مراسم جشنی با همکاری و حضور خادمیاران منطقه ۱۴ برگزار و در پایان به قید قرعه به ۱۲ بانوی دارای بیش از سه فرزند کارت هدیه ۱ میلیون ریالی تقدیم شد و به ۵۰ بانوی همنام حضرت زهرا(س) نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

ارائه خدمات حقوقی

خادمیاران کانون حقوقی منطقه در راستای اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، در ۵ مسجد منطقه به صورت هر هفته یک روز بعد از نماز مغرب و عشا حاضر شدند و به شهروندان و نمازگزاران مشاوره رایگان ارائه کردند. همچنین دو خادمیار این کانون هر هفته ٢ تا ٣ روز در دادسرای محلاتی حضور بهم رساندند و به شهروندان مشاوره رایگان ارائه کردند.

یاریگران سلامت رضوی

طرح یاریگران سلامت رضوی خدمت دیگری است که توسط کانون مشاوره و مددکاری منطقه ارائه شده است؛ که در این طرح اشخاص مشاوره را مهمان امام رئوف(ع) خواهند بود. خادمیاران این کانون در قالب این طرح به شهروندان در زمینه های زوجین، خانواده، بالینی، تحصیلی و شغلی مشاوره رایگان ارائه کردند.

برگزاری دوره های علمی

برگزاری ادامه دوره آموزشی پروپوزال و پایان نامه نویسی ویژه رشته علوم انسانی، وبینار شیوه نگارش متون علمی، دوره حسابداری، دوره انتخاب بهترین رفتار برای بهترین زندگی از جمله دورهای برگزاری شده توسط خادمیاران کانون علمی منطقه در بهمن ماه بود.

دوره های قرآنی

با توجه به درخواست و اقبال علاقمندان به آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و در جهت نشر و گسترش فرهنگ غنی قرآن کریم و انس هرچه بیشتر با این کتاب انسان ساز خادمیاران کانون قرآن در منطقه ١۴ تهران اقدام به برگزاری کلاس های آموزش مفاهیم قرآن کریم، حفظ و روخوانی و روانخوانی قرآن در فضای مجازی برای خواهران و برادران کرده است. همچنین مهد قرآن نورالمهدی برای ٧٠ کودک در فضای مجازی از دیگر خدمات خادمیاران کانون قرآن منطقه در بهمن ماه بوده است.

اشتغال و کارآفرینی

رسالت هر فرد فلسفه وجودی اوست. در واقع رسالت یک فرد اول از همه به او کمک می کند تا اهداف صحیح و مناسبی انتخاب کند و بعد از آن به فرد کمک می کند تا در هر پیچی، جهت گیری برنامه های قابل اجرا را متناسب با رسالت اصلی او تعیین نماید.

در همین راستا خادمیاران کانون اشتغال و کارآفرینی دارالمومنین تهران، دو دوره کارگاه آموزشی استعدادیابی شغلی و کشف رسالت شخصی، برگزار کردند.

در این کارگاه ها در رابطه با مفهوم استعداد و رسالت فردی، اهمیت کشف رسالت فردی، تفاوت بین استعداد و مهارت، روش های علمی و معنوی کشف و شکوفایی استعداد، معرفی معتبرترین تست ها و فرمول های استعدادسنجی و آموزش فرمول کشف بهترین شغل برای فرد صحبت شد.

زیارت امام مهربانی ها

یکی از برنامه‌ های کانون زیارت خدمت رضوی، شناسایی و اعزائم اقشار محروم جامعه است که تاکنون موفق به حضور در حرم امام رضا(ع) نشده اند.

در همین راستا خادمیاران کانون زیارت خدمت رضوی منطقه ١۴ تهران با همکاری کانون وقف و نذر در بهمن ماه، ٢٠ نفر از دلدادگان امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) را راهی مشهد مقدس کردند.

خادمیاران این زائران را تا مشهد همراهی و کلیه هزینه های سفر اعم از بلیت رفت و برگشت، اسکان در هتل و پذیرایی و غذا را را تامین کردند.

همچنین ۴ زائر محروم با همکاری خادمیاران این کانون، به زیارت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و یک زائر به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف شدند.

شعری در وصف اهل بیت(ع)

شاعر اهل بیت با یادآورى فضایل و تعظیم شعائر الهى، عموم مردم را به الگوگیرى از بزرگان دین فرا مى خواند و با هنر ماندگار شعر، محبت این چهره هاى ماندگار الهى را در دل انسان ها جاى مى دهد. شاعران خادمیار در کانون شعر و ادب منطقه ١۴ نیز در مناسبت های مختلف مذهبی در وصف ائمه اطهار شعر می سرایند و در ماه گذشته نیز به مناسبت های مختلف همچون ولادت حضرت زهرا(س) ومیلاد امیرالمونین(ع) پانزده شعر سرودند.

تولید محتوا

امروزه با پیشرفت ارتباطات و فضای مجازی تولید محتوا بسیار مورد اهمیت واقع شده است. برای فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ مذهبی و امام رضایی نیاز به محتوای خوب و مخاطب پسند می‌باشد. از تولید بنر مناسب برای اطلاع رسانی تا تولید ویدئو های جذاب و با کیفیت از موارد تولید محتوای مذهبی می‌باشد.

خادمیاران در کانون خبر و فضای مجازی منطقه ١۴ به مناسبت ایام الله دهه فجر، مسابقه هست فخر انقلاب را برگزار کردند و در هشت شب از دهه فجر هشت فرد یا مکان انقلابی منطقه را معرفی و به مسابقه گذاشتند. در پایان هشت شب به نیت امام رئوف(ع) به قید قرعه به هشت نفر از شرکت کنندگان که جواب صحیح داده بودند، هدایای متبرک رضوی اهدا شد.

از اقدامات دیگر خادمیاران در کانون خبر و رسانه دارالمومنین تهران می توان به آماده سازی پادکست مذهبی و پادکست تربیتی و خانوادگی برای روزهای شنبه و دوشنبه، نماهنگ یکشنبه های علوی با موضوع یک حکمت از نهج البلاغه، نماهنگ های سه شنبه های مهدوی، چهارشنبه های امام رضایی، پنجشنبه های امام حسینی و جمعه های انتظار اشاره کرد.

همچنین در طی یک ماه گذشته ۶ پوستر توسط خادمیاران طراح کانون خبر و فضای مجازی طراحی شده است.

تصویربرداری مراسمات برگزار شده و دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر فعالیت های این کانون بود.

مسابقات ورزشی

به مناسبت ایام الله دهه فجر خادمیاران کانون ورزشی دارالمونین تهران، مسابقه دارت ویژه بانوان و آقایان را در دو روز مختلف برگزار و در پایان با اهدا هدایایی از نفرات برتر تجلیل کردند.

تعلیم و تربیت

برگزاری جشن عبادت برای ٣۶ دانش آموز نیازمند همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، برگزاری آزمون هماهنگ جامع علمی برای سه دبستان، طرح حفط جزء سی قرآن در مدارس ابتدایی و آماده کردن دانش آموزان برای مسابقات منطقه، ویژه برنامه های دهه فجر به صورت مجازی و ارسال نقاشی و کلیپ های مناسبتی دانش آموزان، برگزاری مسابقات علمی فجر، اهدا هدیه به دانش آموزان با اسامی روح الله و به قید قرعه به دانش آموزان متولد دهه فجر، تدریس ریاضی، فارسی، زبان، عربی، کامپیوتر، فیزیک و هندسه، برگزاری جش میلاد امام علی(ع) و روز پدر برای ایتام همراه با برگزاری مسابقه و اهدا هدیه و بسته ارزاق و اطعام از جمله فعالیت های خادمیاران کانون تعلیم و تربیت منطقه در بهمن ماه بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید