» صفحه اصلی » چهارشنبه های امام رضایی و محفل انس با قرآن/ سالگرد شهادت حاج قاسم در شهرستان قرچک
صفحه اصلی - کانون های خدمت رضوی شهرستانهای استان تهران

چهارشنبه های امام رضایی و محفل انس با قرآن/ سالگرد شهادت حاج قاسم در شهرستان قرچک

۱۴ دی ۰۲ 1۰40

 

به همت خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان قرچک محفل انس با قرآن و سالگرد شهادت حاج قاسم در کانون محله ای مسجد امام رضا(ع) در چهارشنبه امام رضایی بصورت ویژه و با شکوه برگزار شد.

به گزارش آسمانی نیوز؛ خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان قرچک در چهارشنبه های امام رضایی با حضور در کانون محله ای مسجد امام رضا (ع) برنامه هفتگی محفل انس با قرآن کریم برگزار نمودند.

مراسم نورانی محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و یادبود شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بعداز نماز مغرب و عشاء برپا شد.

در این مراسم اساتید و قاریان ممتاز بین المللی و کشوری و منطقه ای آقایان محمد بنیادی و احمد ابوالقاسمی و حسین جلالی فر و رحیم رضایی حضور داشتند.

احمد ابوالقاسمی قبل از قرائت ضمن تسلیت بمناسبت سالگرد شهادت سردار دلها حمله تروریستی به زائران و شرکت کنندگان در این مراسم را محکوم و برای مجروحین این حادثه طلب شفای عاجل نمود.

وی گفت: باید قرآن را خوب بشناسیم تا پیامبران را بشناسیم و اگر کسی قرآن بلد نباشد نمی‌تواند خیلی از جملات را تحلیل کند و تشخیص بدهد، قرآن مانند برنامه نشان و بلد آدرس را به شما نشان داده و تا مقصد همراهیتان می‌کند، از قرآن راهنمایی بخواهید و با خواندن و عمل کردن به آن آرامش را در زندگی کسب کنید.

ابوالقاسمی ادامه داد: قرآن چراغ راه زندگی و راهنمای ما برای ادانه مسیر است پس زیاد قرآن بخوانید تا بتوانید درک بهتر در تجزیه و تحلیل مسائل دنیوی داشته باشید.

وی افزود: اسرائیل برای از بین بردن فرهنگ‌ها هزینه های زیادی کرده و می‌کند پس باید حواسمان به آنها و ایجاد فتنه هایی که می‌کنند باشد.

استاد ابوالقاسمی سپس آیه ۵۵ و ۵۶ سوره مبارکه مائده که در خصوص ولایت است و آیه ۵ تا ۱۳ سوره مبارکه انسان که مطالب آن مربوط به داستان روزه گرفتن حضرت علی و حضرت فاطمه برای سلامتی و شفای امام حسن و امام حسین(ع) میباشد را قرائت کرده و در پایان سوره کوثر را قرائت کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام مصطفی دین پرور رئیس امور مساجد، بهروز میری زاده معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و محمود برزگر رئیس اداره فرهنگ و‌ ارشاد حضور داشتند به کسانی که نامشان هم نام و کنیه حضرت زهرا سلام الله علیها بود جایزه ای اهدا شد.

در پایان مراسم از قاریان و خیرین قرآنی تجلیل به عمل آمده و از بین حاضران در جلسه به قید قرعه به ۸ نفر جوایزی داده شد.

انتهای پیام/ خبرنگار رضا کریمیان

به این نوشته امتیاز بدهید!

فاطمه شمس دبیر تحریریه کانون خدمت رضوی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید