» اجتماعی » کودتای آمریکایی به روایت «افق مستند»
اجتماعی

کودتای آمریکایی به روایت «افق مستند»

۲۴ مرداد ۹۵ 0۰7

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ششمین قسمت برنامه تلویزیونی «افق مستند» با موضوع کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از شبکه افق پخش می‌شود.

طرح کودتای ۲۸ مرداد از سوی آمریکایی ها عملیات تی پی آژاکس نام گرفته بود و مأموران آمریکایی و انگلیسی برای این منظور به ایران اعزام شدند؛ در داخل ایران هم شبکه مخفی اسدالله علم و شاپور ریپورتر در این زمینه فعال بودند.

انتشار اسناد محرمانه سیاه در سال ۱۳۹۲ مهر تاییدی بود بر نقش مستقیم آمریکا و انگلستان در این کودتا هر چند آنها هنوز حاضر به عذرخواهی از مردم ایران نشده اند.

در این برنامه مستند «کودتای آمریکایی» به کارگردانی جوی آیلا به نمایش در می آید، همچنین عباس سلیمی نمین به عنوان مهمان در این قسمت از برنامه حضور خواهد داشت.

«افق مستند» برنامه ای تلویزیونی به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد علی بازی است که در ۵۲ قسمت ۸۰ دقیقه ای برای پخش از شبکه افق تولید می شود.

در هر قسمت مستندهایی با موضوعات مشخص، مورد بحث و نقد قرار می گیرند، اولویت نیز با مستندهایی است که تاکنون از شبکه افق پخش شده باشند.

ششمین قسمت «افق مستند» یکشنبه ۲۴ مردادماه ساعت ۲۱.۳۰ از شبکه افق پخش می شود. تکرار آن هم در ساعت های ۸ و ۱۵.۳۰ روز بعد به روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید