» اخبار جدید » برگزاری اولین جشن دهه کرامت در مسجد جعفری منطقه ۱۴ تهران
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

برگزاری اولین جشن دهه کرامت در مسجد جعفری منطقه ۱۴ تهران

۱۲ خرداد ۰۱ 1۰24

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،در اولین برنامه ۸ شب ۸ مسجد دهه کرامت رضوی، مسجد خداداد میزبان خادمیاران و مردم مومن منطقه ۱۴ بود و با توفیقات آقا امام رضا(ع)، میزهای خدمت متنوع و متعددی از جمله میزهای اشتغال و کارآفرینی، هنر و محصولات فرهنگی، مشاوره و مددکاری در زمینه های خانواده، کودک و نوجوان، تصحیح قرائت قرآن، مشاوره حقوقی، کانون علمی، میز سلامت و انجام تست قند خون برپا شد و تا پایان مراسم میزبان متقاضیان و علاقه مندان و حضار، بودند.

با نوای ملکوتی اذان مغرب، نماز جماعت با شکوهی به امامت حجت الاسلام و المسلمین نکویی برگزار شد و بعد از آن ایشان با بیان سخنانی با اشاره به توهین به مقام امام رضا(ع) در فیلم عنکبوت مقدس ضمن محکوم کردن این هتک حرمت اظهار داشت: ماهیت و اساس آن فیلم مغرضانه بر پایه کذب بوده و موضوعی را منصوب به اسلام و امام عزیز می کنند که از اساس دروغ و اشتباه است.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام اهمیت و ارزش فراوانی بر حفظ آبروی اشخاص قایل می باشد و تاکیدات زیادی در احادیث و روایات به انحای مختلف در این خصوص شده است. روایت است شخصی خدمت رسول اکرم(ص) وارد شد و گفت یا رسول الله من زنا کردم من را پاک کن؛ آن حضرت فرمودند حتما اشتباه می کنی و شاید خیال می کنی؛ آن شخص تا چهار مرتبه به همین منوال خدمت حضرت رسیدند و ایشان با کرم و لطف سعی در نادیده گرفتن موضوع و عدم اطمینان از انجام این گناه داشتند تا شخص گنهکار خودش متوجه خطای و اشتباه خود بشود و شخصاً به درگاه خداوند طلب مغفرت نماید. در نوبت چهارم حضرت فرمودند دیگر چاره ای جز اجرای حکم الهی نیست.

وی افزود: در روایتی دیگر است که سه نفر خدمت حضرت امیر المومنین(ع) رسیدند و شهادت دادند فلانی زنا کرده است، آن حضرت فرمود شاهد چهارم دارید؟ گفتند شاهد چهارمی در راه است و میرسد، آن حضرت فرمود این سه نفر را به جرم افترا و تهمت، حد برنند.

وی بیان کرد: در احکام اسلام برای تحقق اثبات گناهی مانند زنا، شرایط و دلایل متعددی باید محقق شود تا جرم زنا اثبات گردد به گونه ای که تحقق جمیع آنها بسیار مشکل و دور از دسترس است. با این تفاسیر در فیلم موهن عنکبوت مقدس بدون توجه به این موضوع واضع و آشکار، فردی که نسبت به قتل زنان اقدام کرده بود را منصوب به تعالیم و آموزه های اسلامی کرده است که این امر از اساس کذب و مغرضانه می باشد و با این توهین آشکار پا بر خط قرمز مردم مومن و شیعیان اسلام که حریم و حرمت امامت و ولایت است، گذاشتند.

در خاتمه حجت الاسلام و المسلمین نکویی ضمن تشکر از خادمیاران رضوی به جهت حضور در این مسجد و خدمات ارایه شده اظهار داشت: به لطف و کرم امام علی ابن موسی الرضا(ع)، مسجد خداداد در زمره مساجدی در منطقه قرار گرفت که دفاتر خدمت رسانی مساجد خادمیاران رضوی در آنها خدمت رسانی می کنند.

در ادامه مراسم با مداحی و سرود خوانی مداحان خادمیاران منطقه و ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) در کنار پرچم متبرک رضوی، خاتمه یافت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید